Operativ inköpare till AB Edsbyverken

Operativ inköpare till AB Edsbyverken

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och söker en ny utmaning inom inköp? Då är det här rollen för dig!
Om företaget
Nu växlar vi på Edsbyverken tempo och ger oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att bland annat utveckla morgondagens erbjudanden inom kontorsmöbler. Med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens hållbara arbetsplatser. Våra kunder finns främst i Storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt exportverksamhet till England och övriga Europa.
Som operativ inköpare får du en spännande och viktig roll inom AB Edsbyverken som ingår i Koncernen Edsbyn Senab AB.

Rollbeskrivning
För att förstärka vår inköpsavdelning som idag består av två operativa inköpare söker vi nu ytterligare en inköpare. Vi söker dig som vill vara delaktig i att utveckla det operativa inköpsarbetet hos oss med fokus på inköp av material och komponenter till vår produktionsenhet i Edsbyn.
I rollen som inköpare är det viktigt att du har ett intresse och förståelse för produktionsflöden. Du kommer att driva inköpsarbetet tillsammans med dina kollegor inom inköp, supply chain och produktion där dina arbetsuppgifter består i att avropa material till vår produktionsanläggning i Edsbyn med fokus på det material som används inom tillverkning av möbler och inredning. Du ansvar för att rätt artiklar lagerhålls med rätt lagernivåer för de material som du köper in. Vidare ansvarar du för att underhålla berörda inköpsartiklar i affärssystemet. Du övervakar och revidera genomförda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov i order- och beläggningsflödet. Bearbetar ordererkännanden och genomför uppföljning av inkommande leveranser för att säkerhetsställa att rätt material finns tillgängligt vid rätt tidpunkt.
Vidare är du delaktig i att skapa förutsättningar för ett proaktivt och systematiskt inköpsarbete där du bland annat är med och utvecklar och effektiviserar inköpsfunktionens arbetssätt. Vi erbjuder dig möjligheten att vara en viktig del i vår spännande resa framåt, med implementationen av Monitor G5 som en milstolpe under våren 2022.


Din profil och kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med inköp i ett tillverkande företag. Du är van vid att självständigt lösa problem i det dagliga arbetet och är bekväm med att hantera stora mängder data. Har du dessutom erfarenhet från Monitor G5 är det en fördel.
Som person tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad och självgående. Vi ser det som en självklarhet att du har ett proaktivt arbetssätt med en god initiativ- och samarbetsförmåga samt är drivande och självgående och har mycket tydlig struktur i ditt arbete. Du är social och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.
Läs gärna mer om oss på www.edsbyn.com


Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 50%. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Placeringsort är Edsbyn.
Sista ansökningsdag är 2023-03-26. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Alexander Reed Inköps- och Produktchef, alexander.reed@edsbyn.com 
eller Viktoria Åberg, HR Chef alt. viktoria.aberg@edsbyn.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalavdelningen Viktoria Engesö
0271-27536

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Edsbyverken EDSBYN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Besöksadress

Karlsväg 2
None

Postadress

Box 300
EDSBYN, 82825

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024