Operativ inköpare till AB Reservdelar

Operativ inköpare till AB Reservdelar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren operativ inköpare som trivs i en roll där du får ta ansvar? Då kan du vara den vi söker! AB Reservdelar erbjuder landets reservdelsbutiker kvalitetsreservdelar och tekniskt kunnande och utökar teamet med ytterligare en operativ inköpare.

Som operativ inköpare har du en administrativ roll och arbetar i ett team på fyra personer. I rollen kommer du huvudsakligen ansvara för ett antal leverantörer och för kundorderstyrda inköp samt inköp för lagerupplägg. Du kommer skapa inköpsordrar utifrån beställningsförslag från vårt affärssystem, bevaka samt följa upp beställningarna samt sköta kommunikationen med leverantörer i Europa. Du kommer även att ha löpande kontakt med kunder och säkerställa leveransprocesser.

Du kommer att arbeta i dialog med våra produktspecialister och rapportera till vår inköpschef.


Din Profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som operativ inköpare och som har en mycket god administrativ förmåga. Du axlar rollen prestigelöst och med ett noggrant förhållningssätt. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande. Du ser dig själv som en lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Övergripande kunskap om bilar är meriterande. För att lyckas i rollen behärskar du svenska flytande och har goda engelskkunskaper. Du bör även ha kunskaper i Excel.


Om företaget
AB Reservdelar är en del av Relais Group och har i över 75 år erbjudit kvalitetsreservdelar, tekniskt kunnande, leveranssäkerhet samt ett brett och djupt sortiment som passar mer än 90 % av den svenska bilparken. Med verksamheten och lager i såväl Stockholm som Malmö kan de 80 anställda säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser i hela Sverige. Tjänsten är belägen på vårt nyrenoverade kontor i Sollentuna. Vi erbjuder en familjär arbetsplats med en stark gemenskap där samtliga är delaktiga och hjälper varandra när det behövs.


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Fredrica Eurén på mejl fredrica.euren@autorekrytering.se eller telefon 070 622 65 30. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 27 januari 2022

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024