OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du sinne för affärer och förvaltning av externa kontakter? Vill du arbeta med operativt inköp och har tidigare erfarenhet inom området? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs mer och sök redan idag då urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
ACTIA EMS är en elektroniktillverkare med säte i Linköping, som lägger stor vikt vid kvalité och flexibilitet. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa våra kunder med allt från design, inköp av material till förserie- och serieproduktion.
Academic Work söker för ACTIA EMS räkning en operativ inköpare, där du kommer vara en del av ett fantastiskt inköps-team med ledande kunskap inom området där de arbetar med flera spännande kunder.
Du kommer att bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är på heltid och varar i 6 månader, med goda chanser till överrekrytering. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Du erbjuds
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner
* En möjlighet att få omsätta dina kunskaper i praktiken
* En chans att bli en del av ett familjärt och tajt inköps-team
ARBETSUPPGIFTER
Som operativ inköpare hos ACTIA EMS kommer du att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter och ha ansvar för leverantörskontakter. Du kommer att arbeta relationsskapande och säkerställa villkor kring kostnader, leverans och kvalité.
Du kommer till exempel att arbeta med:
* Att förhandla med leverantörer
* Avtalsarbete
* Dagliga inköp till produktionen, då främst av elektronik- och mekanikkomponenter
* Att administrera inköp av nyinköpta komponenter
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du trivs i möten med människor och arbetar gärna med många internationella kontakter. Du har ett affärsmässigt tänk och är en skicklig kommunikatör med goda förhandlingsfärdigheter. Du är duktig på att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och arbetar målinriktat.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en relevant högskoleutbildning inom området, gärna inom inköp/logistik
* Tidigare har arbetat i projekt
* Har god svenska och engelska i både tal och skrift då du kommer att ha både svenska och internationella kunder
* Goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du
* Har inköpserfarenhet av elektronikkomponenter
* Tidigare arbetat i affärssystemet pyramid
* Har goda kunskaper i franska, både i tal och skrift
Som person är du
* Affärsmssig
* Orädd
* Problemlösande
* Relationsskapande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader med goda chanser till överrekrytering
* Placering: Mjärdevi i Linköping
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231