OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som gillar att skapa resultat och uppfylla kundernas förväntningar? Bra! Då kan rollen som inköpare passa dig!
Ahlsells inköpsavdelning växer och söker nu fler medarbetare. Brinner du för inköp och leverantörsrelationer? Vill du utvecklas som Operativ inköpare på ett av Sveriges största logistikföretag? Då är den här tjänsten något för dig!Låter det intressant? Bra! Skicka in din ansökan nu, urval sker löpande.
Ditt anställningserbjudande
På Ahlsell blir du en del av ett kompetent team som utvecklar varandra, är ambitiösa och har nära till skratt.
Med drygt 5 700 medarbetare, 240 butiker och tre centrallager förverkligar Ahlsell varje dag sitt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs. Ahlsell är en av de största aktörerna på sin marknad med en lång historia, återkommande kunder och en imponerande tillväxt. Som HR Partner blir du en viktig del i vår vinnande kultur där relationer, kunder och vår affär ständigt är i fokus.
Dina arbetsuppgifter
Som Operativ inköpare har du ett övergripande ansvar för att planera och styra varuflödet, och du arbetar för att säkerställa att dina leverantörer levererar enligt avtal. Du agerar affärsmässigt i dina möten med människor och arbetar proaktivt genom uppföljning, analys och kravställning. Vidare har du daglig kontakt med några av företagets ca 45 produktchefer som är placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Exempel på Huvudarbetsuppgifter:
• Ansvara för att du når dina egna tillgänglighets- och kapitalmål.
• Jobba proaktivt med analys och kravställning inom ditt eget sortiment.
• Planera och genomföra logistikmöten med dina leverantörer.
• Systemunderhåll och registervård.
• Informera, kommunicera och stödja den övriga organisationen i inköpsrelaterade frågor.
Du har ett gott samarbete med andra avdelningar inom Ahlsell och delar med dig av dina kunskaper inom inköpsområdet. Givetvis arbetar du för att uppfylla avdelningens och dina egna kort- och långsiktiga mål i enlighet med våra värderingar och vår vision. Vi vill att det aktiva medarbetarskapet vid Ahlsell Logistikcentrum skall präglas av delaktighet, ansvar, engagemang, men också av att värna om ett gott arbetsklimat samt en vilja att ständigt förbättras.
Värt att veta
Tjänsten är på heltid, dagtid med flex.
Du kommer att ingå i ett av våra två inköpsteam med ca 10 inköpare i varje team. Ett spännande företag med fortsatt höga ambitioner ger dig bra möjligheter att utvecklas vidare i en inköparroll samt få möjligheten att bli en del i vår fortsatta utveckling mot Logistik i Världsklass!
Våra förväntningar
Vem trivs här? Du som är strukturerad i ditt arbetssätt och drivs av att arbeta mot mål och deadlines kommer att trivas i rollen som Operativ inköpare. Du är bra på att skapa goda relationer både internt och externt och du har lätt för att arbeta med människor på olika nivåer.
Vi söker dig som har relevant utbildning och/eller lämplig erfarenhet inom inköpsområdet. Du är en strukturerad vinnarskalle som kan formulera dig obehindrat i svenska och engelska både i tal och skrift.
Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07