OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av operativt inköpsarbete? Är du redo för nästa utmaning? Då är tjänsten hos vår kund på Arlanda flygplats något för dig!
Om uppdraget
För kunds räkning söker vi nu en Operativ inköpare till ett konsultuppdrag med start omgående till slutet på december, med möjlighet till förlängning. Uppdraget består av orderläggning av flygplatsspecifika varor och tjänster i IFS 10 verktyget och direktupphandlingar. Som operativ inköpare ska du även bistå som support till beställarna och stötta i alla delar i beställningsprocessen. Du kommer även att stötta verksamheten gällande avrop/beställningar, detta genom att administrera/registera i IFS 10, samt föra dialog med beställare.
Uppdragets huvudsakliga ansvarsområden:
- Stötta upp i linjen under uppgradering och utrullning av IFS 10
- Orderläggning
- Administrativt arbete
- Support till beställare och inköpssamordnare
- Genomförande av mindre direktupphandlingar
Om dig
Som person behöver du vara noggrann, serviceinriktad och stresstålig. Vi söker dig som har avslutat gymnasial utbildning eller som har läst ekonomi på högskola eller någon KY utbildning med inriktning inköp. Vi ser helst att du har erfarenhet av enklare direktupphandlingar och att du har intresse för operativt inköpsrelaterade uppgifter samt en god systemvana. Som person är du problemlösande och lättlärd. Vidare har du en strukturerad personlighet, ett eget driv i kombination med en utpräglad servicekänsla och prestigelöshet. Det är viktigt att du trivs med lagarbete och har lätt för att samarbeta med dina kollegor men ändå har förmåga till självständigt arbete.
Viktigt för uppdraget:
- Vana och erfarenhet av avrop/orderläggning av både varor och tjänster
- Goda datorkunskaper i Office-paketet
- Meriterande om du har jobbat i IFS affärssystem
- Kännedom om LUF och LOU
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om ansökan
Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Operativ inköpare, inköp, Uppsala, Arlanda, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147