OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare får du ett stimulerande och varierande inköpsjobb med många olika kontaktytor. Du kommer främst att få arbeta med operativt inköp vad gäller materialanskaffning och tjänster inom sektionen underhåll men även med utveckling av kundens egen inköpsavdelning.
Tar du ansvar och driver dina arbetsuppgifter i linje med företagets mål har du stor möjlighet att kunna påverka ditt arbete.
Tillsammans kan vi erbjuda rätt person goda utvecklingsmöjligheter. Uppdraget är beräknat att fortgå löpande och kan leda till anställning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer främst jobba med inköp av material och tjänster. Detta kan vara utmanade och kräver att du söker egna vägar för att hitta lösningar. På uppdrag av olika interna avdelningar kan du även behöva ta in offerter på material och tjänster som vanligtvis inte köps in och kan även en del förhandling komma in i bilden.
Utöver detta kommer du även sköta:
* Fakturahantering gällande inköpen
* Medverka för uppdatering och underhåll av grunddatabasen för eget sortiment t ex ledtider, priser, betalningsvillkor, leveransvillkor och förpackningsstorlekar osv.
* Aktivt medverka för att finna alternativa lösningar gällande materialförsörjning vid produktionsstörningar.
Kvalifikationer
Du har administrativ erfarenhet från en tillverkande industri eller distributionsledet, gärna från en tillverkande industri.
Vi ser gärna att du har arbetat som inköpare tidigare. Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
För övrigt har du mycket god datorvana, behärskar Office-paketet, särskilt Excel, och är van att arbeta i ett affärssystem.
Som person trivs du med att jobba självständigt men ändå vara en del i ett team där du bidrar med- och tar del av kollegors kunskap. Detta kan ibland ställa krav på kreativitet, hitta olika lösningar samt vara flexibel med att "jobba över gränserna".
En utmaning i inköpsrollen är att skapa bra leverantörsrelationer vilket kräver att du som person har en god social kompetens. Att vara affärsmässig, serviceinriktad, trygg i dig själv samt att vara prestigelös är viktigt och avgörande för att du skall lyckas i denna roll.
Urvalet kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Erbjudande
Vår kund är en större tillverkande industri i ett otroligt attraktivt läge nära havet. Här får du chans att skapa många bra relationer med både kollegor och leverantörer. Du har även möjlighet att jobba hemifrån.
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten idag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Jonathan Gärdh på 0455-302782 eller e-post: jonathan.gardh@manpower.se.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan idag!
Om Jeffersson Wells
Jefferson Wells ingår i Manpower Group som är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.