Operativ inköpare till AXS!

Operativ inköpare till AXS!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och kommunikativ person som vill vara med och stärka AXS inköpsteam? Vi söker dig som är självgående men har en god samarbetsförmåga för att kunna leverera högsta kvalitet på inköpsarbetet. Nu har du chansen att bli en viktig spelare som operativ inköpare på AXS. Se till att skicka din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
AXS är väl måna om sina medarbetare och du kommer att tillhöra en härlig organisationsmiljö tillsammans med kollegorna där. De jobbar hårt för att du ska känna dig som en del av laget och känna dig trygg och motiverad att nå din fulla potential. Som en lösningsorienterad och positiv medarbetare har du därför goda möjligheter att utvecklas och växa.

I rollen som operativ inköpare kommer du att tillhöra inköpsteamet. Du kommer att ha en stöttande roll och visar du framfötterna finns det goda möjligheter att du med tiden får utökat ansvar. Det är omgående start och sträcker sig januari ut med goda chanser till förlängning. Tjänsten kommer att inledas med en introduktion för att skapa de bästa förutsättningarna för din fortsatta utveckling inom företaget.

Du erbjuds


* En bred och varierande roll
* Att få arbeta på ett bolag med goda utvecklingsmöjligheter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som operativ inköpare kommer du att spela en viktig roll i teamet. Du kommer ha ett nära samarbete med samtliga i inköpsteamet, där du kommer att ge stöttning inom olika delar. Huvudfokus i rollen är administrativa arbetsuppgifter, samtidigt som du kommer ges möjlighet att ta egna initiativ och ta dig an ytterligare arbetsuppgifter över tid. Vidare kommer du till exempel att:


* Skicka inköpsordrar
* Uppdatera produktdata
* Hantera leveransbevakning
* Granska ordererkännande
* Attestera inkommande leverantörsfakturor


Rollen innefattar likaså mycket kommunikation så väl internt som externt, främst med leverantörer.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasialutbildning, gärna inom inköp, logistik eller motsvarande
- Är obehindrad i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Har kunskaper inom Officepaketet
- Har god dator- och systemvana

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i den här processen, för att trivas och lyckas i rollen ser vi att du som person är:


* Noggrann
* Kommunikativ
* Självgående


Du ska ha förmågan att lära dig snabbt och viljan att utvecklas i rollen. Tidigare arbetserfarenhet eller studier inom just inköp är meriterande men inte avgörande - det är ditt engagemang och din drivkraft att se möjligheter i arbetsuppgifterna som är av större vikt. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och en analytisk förmåga.

Övrig information


* Start: Omgåede
* Omfattning: Heltid
* Placering: Mölnlycke


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om AXS här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024