OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som operativ inköpare, hos den globala marknadsledaren för distribution av kemikalier och med 17 500 anställda, får du arbeta affärsmässigt och relationsskapande med företagets nationella och internationella leverantörer.
OM TJÄNSTEN
Då en i inköpsteamet går på föräldraledighet söker nu Brenntag en operativ inköpare. Hos Brenntag blir du en del av det svenska inköpsteamet på 9 personer som kännetecknas av hög kompetens och god stämning med mycket skratt. Ett team där man hjälps åt och delar med sig av sin kunskap. Där service inte bara är ett ord som cheferna talar om utan som genomsyrar hela verksamheten, på riktigt. Ett ställe att trivas på helt enkelt!
Från deras svenska huvudkontor här i Malmö sker inköpen både till interna lager, men även direktinköp till kund. Leverantörerna är både nationella och internationella med transportvägar på både sjö och land. Med ett välutvecklat affärssystem kan en större mängd artiklar hanteras där många av artiklarna har redan givna beställningspunkter, men vissa produkter är mer komplexa ur en inköpssynvinkel. Därav att du, i samråd med produktchefer, tar beslut kring inköp gällande pris, tidpunkt och volym.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Brenntag. Uppdraget är ett vikariat och löper initialt under ett år.
ARBETSUPPGIFTER
* Daglig kontakt med leverantörer och ansvar för operativt inköp inom ditt område
* Ansvara för processen från lagd order tills det att den är inlevererad i eget lager eller direkt till kund, vilket innebär en frekvent kontakt med transportörer
* Uppdatering och administration av bland annat masterdata i SAP
* Internkommunikation med exempelvis försäljnings-, logistik- och kvalitet & miljöavdelning på både lokal och nordisk nivå
* Avvikelsehantering i samarbete med produktchef
VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning med en koppling till inköp
* Har arbetat i en roll som inköpare alternativt med orderadministration eller liknande
* Arbetat i ett affärssystem, gärna SAP
* Är flytande i svenska samt engelska då du kommer använda båda språken dagligen.
Som person är du:
* Strukturerad och noggrann
* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 mån med god chans till förlängning
* Placering: The Point - Hylliestationsväg 29, Malmö
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Brenntags önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa med om Brenntag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231