OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten till en roll som operativ inköpare hos den globala marknadsledaren för distribution av kemikalier. Är du nyfiken, vågar ta för dig och har fallenhet för struktur och ordning? Då kan detta vara tjänsten för dig! Sök idag då önskad start är omgående.
OM TJÄNSTEN
Då en i inköpsteamet går på föräldraledighet söker nu Brenntag en operativ inköpare. Hos Brenntag blir du en del av det svenska inköpsteamet på 9 personer som kännetecknas av hög kompetens och god stämning med mycket skratt. Ett team där man hjälps åt och delar med sig av sin kunskap. Där service inte bara är ett ord som cheferna talar om utan som genomsyrar hela verksamheten, på riktigt. Ett ställe att trivas på helt enkelt!
Som inköpare på Brenntag har du en produktportfölj där du ansvarar för inköp både till interna lager, men också direkt till kund. Många produkter har redan angivna beställningspunkter medan andra är mer komplexa och ett nära samarbete med produktchef och säljorganisationen krävs.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Brenntag. Uppdraget är ett vikariat till och med Januari 2023. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Operativt inköpsarbete på nordisk nivå, man är i daglig kontakt med både interna och externa parter på både svenska och engelska
- Ansvarar för hela processen kring nya inköp, allt från planering och transportbokning fram tills det ankommit lager eller kund
- Uppdatering och administration av bland annat masterdata i SAP
- Internkommunikation med exempelvis försäljnings-, logistik- och kvalitet & miljöavdelning på både lokal och nordisk nivå
- Avvikelsehantering i samarbete med produktchef
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning med en koppling till inköp eller logistik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har arbetat i en roll som inköpare alternativt med orderadministration eller liknande
- Arbetat i ett affärssystem, gärna SAP
- Är obehindrad i svenska samt engelska då du kommer använda båda språken dagligen
- Har du en viss förståelse för de nordiska språken är det meriterande
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivation för tjänsten. Som person är du:
* Strukturerad och noggrann
* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Stresstålig
#
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö eller Kalmar
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Brenntag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231