OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en strukturerad och kommunikativ inköpare till vår kund Car-O-Liner som befinner sig i en expansiv fas där man nu vill komplettera sitt inköpsteam med ytterligare en stjärna.
Företaget är globalt, men tjänsten är placerad på i Kungsör och du kommer att vara en del av det team som arbetar med det operativa inköpsdelarna. I denna roll ligger stort fokus på planering, orderläggning, leveransbevakning och fakturahantering bland annat. Du sitter tillsammans med din avdelning i ett öppet landskap där du självständigt arbetar med dina uppgifter men i nära kontakt och kommunikation med kollegor runtomkring.
Skulle du beskriva dig som systemkunnig, analytisk och en fena på teamarbete? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Kommunicera prognoser till leverantörer
Utföra inköpsorder, orderbekräftelser och omplanering enligt plan
Övervaka inkommande transporter och säkerställ leveranser i rätt tid
Underhålla parametrar i ERP-systemet relaterade till inköpsorder och informera internt om relevanta ändringar
Kontrollera fakturor mot undertecknade avtal för att identifiera och hantera prisavvikelser
Hantera tvister inom ramen för inköp
Följa företagets kvalitets- och miljöpolicy och arbeta enligt företagets regler och föreskrifter om hälsa och säkerhet
Arbeta enligt företagets värderingar och uppförandekod
Beställa ERP-genererat material som planerat upp till ett värde definierat av den giltiga signaturmatrisen
Beställa material och utrustning när det finns en signerad utgiftsbegäran på plats
Auktorisera och godkänna fakturor för materialköp enligt plan
Fatta beslut i enlighet med nuvarande mål och policys inom givna budget- och betalningsbehörighetsregler
Arbetstider
Uppdraget är 6 månader heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod.
Arbetstid: Mån-fre 07.30-16.00
Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet från liknande arbete. Du besitter kunskap inom inköp, ekonomi och affärsjuridik samt bra förståelse för logistik och lagerhantering.
Din datavana omfattar Office-paketet samt gärna erfarenhet av affärssystemet Jeeves. Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.
Din personlighet är viktig för oss. Rollen innebär mycket samarbete och samverkan, och därför är det viktigt att du tycker om att arbeta i team och har god kommunikationsförmåga. Du tycker om att analysera, planera och strukturera ditt arbete. Rollen kräver också att du är noggrann, flexibel, uthållig och att du klarar av att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt under tidspress.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du har erfarenhet som operativt inköpare, gärna inom samma eller liknande bransch.
Ansökan
Senast 2020-10-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Om företaget
Car-O-Liner är ett globalt företag som verkar inom fordonsindustrin där dem på ett innovativt och lösningsorienterat sätt levererar produkter och tjänster. Företaget tillhandahåller förstklassig avancerad teknik och universella lösningar till deras kunder.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044