OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta för ett företag som strävar efter att skydda liv, materiella värden och miljön? Vill du arbeta på ett globalt företag och som ger dig värdefull erfarenhet inför framtiden? Då har vi jobbet för dig! Consilium söker en operativ inköpare till deras verksamhet i Göteborg. Tjänsten har start omgående och sträcker sig fram till sista augusti med chans till förlängning. Sök tjänsten redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen!
Om tjänsten
Du kommer att arbeta med ett härligt team på Hisingen i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och du kommer att arbetar kontorstider. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera;
Säkerställa optimal hemtagning av material för att säkerställa intern och extern produktion samt kundorder leveranser inom aktuella frysfönster.
Kunna redovisa åtgärder som vidtagits vid material störning på det dagliga ODPmötet i form av leverantörens kapacitet och ingående material.
Ansvarar för att leverantören aktiv bekräftar material prognosen.
Aktivt jaga hem material hos leverantörer och arbeta proaktivt för att minimera störningar.
Att målen för säkerhetslager, lageromsättningshastighet och leveransprecision nås för det egna ansvarsområdets sortiment och leverantörer.
Att all grunddata finns upplagd för eget sortiment i företagets affärssystem.
Prognos hantering.
Hantering av projektartiklar.
Vem är du?
Vi söker dig som är självgående i din roll och har en god förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann, systematisk och analytisk. Vidare ser vi att du är initiativtagande och vill ta beslut och ansvar för att säkerställa optimal hemtagning av material för att säkra intern och extern produktion. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
De kvalifikationer vi söker är:
Utbildning inom ekonomi/logistik/teknik eller något års praktisk erfarenhet av inköp av tekniska produkter i en internationell miljö.
Praktisk erfarenhet av förhandling samt tillämpning av inköpsavtal
Praktisk erfarenhet av Supply Chain.
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Mycket bra kunskap i orderinitierade inköp.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office och Excel.
Kunskaper i affärssystemet M3, Medius och Qlickview är meriterande.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.