Operativ inköpare till Edsbyverken

Operativ inköpare till Edsbyverken

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Edsbyverken är ett företag som har funnits sedan 1899, och är det första kontorsmöbelföretaget som tilldelades Svanenmärkning 2001. Från att tidigare ha tillverkat både skidor och den populära Edsbystolen, till att idag producera moderna kontorsmöbler för varumärket Edsbyn, är nu företaget inne i en spännande fas där vi utvecklar och breddar våra affärsområden.
Den effektiva och miljömedvetna produktionen gör att vi snabbt kan ställa om, vilket ger enorma möjligheter för nya affärsområden, samarbetspartners och kunder.
Fakta:
Företagets produktionsenhet ligger i Edsbyn i Hälsingland, och omsätter ca 300 MSEK. Cerifieringar: ISO 9001, ISO 14001 samt Svanenmärkning.


Dina arbetsuppgifter
Edsbyverken är inne i en förändringsresa och vi söker nu dig som vill vara delaktig i att utveckla inköpsarbetet hos oss. Du kommer att driva inköpsarbetet till stor del självständigt samtidigt som du har stöttning internt från kollegor inom Supply chain, produktionen och på strategiskt inköp.

Du kommer att:
• Köpa direkt och indirekt material till vår produktionsanläggning i Edsbyn
• Jobba med inköp till projekt för att hitta det mest kostnadseffektiva lösningarna
• Jobba aktivt med att optimera leverantörsstrukturen
• Utveckla och effektivisera inköpsfunktionens arbetssätt

Du är placerad inom Gävleborgs län och kan utgå till största del från kontoret i Edsbyn där vi sitter i trevliga lokaler och har nära till produktionen.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med inköp. Du har erfarenhet av att ha drivit eller varit delaktig i förändringsprocesser kring inköp och vill gärna bidra med dina kunskaper. Du är även van vid att lösa problem som uppkommer i det dagliga arbetet och är bekväm med att hantera stora mängder data. Det är meriterande med högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande. Har du dessutom erfarenhet av avtal och förhandlingar eller arbetat inom industri sedan tidigare är detta starkt meriterande.

Som person tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad och självgående i arbetet. Du är social och har lätt för att kommunicera med både kollegor och leverantörer. Du talar och skriver engelska/svenska obehindrat och du är även en god administratör som arbetar strukturerat och håller ordning och reda.


Ansökan
Edsbyverken samarbetar med Clockwork Bemanning och Rekrytering AB
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig Rekryteringskonsult Emelie Timan på 073-3512796 eller på emelie.timan@clwork.se
Ansök via www.clockworkpersonal.se senast 6 December. Start för tjänsten är enligt överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Hälsingland AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2020
  • Ansök senast: 6 december 2020

Liknande jobb


Projektinköpare

Projektinköpare

27 november 2024

27 november 2024