OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en operativ inköpare till Enics i Västerås. Här har både du som är nyutbildad eller du som har erfarenhet av inköp chans att söka. Uppdraget är en konsultlösning med start omgående och löper fram till sista september. I rollen kommer du att vara en nyckelspelare i försörjningskedjan.
Hos Enics får du utnyttja din fulla potential som professionell inköpare på en utmanande marknad samt arbeta i en internationell, motiverande och rolig arbetsmiljö, tillsammans med fantastiska människor. Du kommer att ingå i ett värdedrivet företag där hållbarhet står i fokus och där man har en proaktiv inställning till miljö- och socialt ansvar.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som nyckelperson i försörjningskedjan kommer du bland annat att ha följande ansvarsområden och uppgifter:
Övervaka och analysera behovet och tillgängligheten av material för produktion och för nya projekt,
Att köpa det nödvändiga materialet i rätt tid till rätt kostnad,
Att vidta åtgärder för att lösa och kommunicera materialrelaterade frågor internt och med våra leverantörer,
Optimera inköpen för att vara så kostnadseffektiva som möjligt, både med avseende på kostnads- och lagernivåer,
Assistera vid datahantering och rapportering.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för supply chain-modeller, vara analytisk för att kunna analysera kunders behov samt vidta åtgärder därefter. Du är serviceinriktad och trivs med att ha både intern samt extern kontakt. Vidare behöver du ha ekonomisk förståelse, vara strukturerad samt ha förmågan att ta beslut. Vidare innehar du följande kvalifikationer.
Avslutad gymnasieutbildning
Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
Erfarenhet av affärssystem och MS Office-paket
Meriterande: Tidigare erfarenhet av inköp eller relevant utbildning
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av inköp eller relevant utbildning är meriterande
Ansökan
Sker senast 2022-07-11 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Anna-Li Eklund, Konsultchef
Om företaget
Enics is one of the largest electronics manufacturing services (EMS) providers in the world in the field of energy, industrial automation, transportation, building automation and instrumentation. Enics has factories in six different countries – China, Estonia, Finland, Slovakia, Sweden and Switzerland.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044