OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som operativ inköpare i ett spännande och dynamiskt företag? Här får du möjlighet att vara ett pålitligt stöd i företagets inköpsprocess och arbeta med både interna och externa intressenter. Vi söker nu en driven och orädd person med god analytisk förmåga som snabbt kan komma in i rollen.
OM TJÄNSTEN
Som operativ inköpare kommer du att vara en central del i inköpsarbetet. Du hanterar beställningar till leverantörer, ser till att ordererkännanden stämmer och att logistiken kring beställningarna fungerar. Rollen innebär att du arbetar både taktiskt och operativt, med stort fokus på noggrannhet och problemlösning. Vårt team består av tre erfarna operativa inköpare och du kommer arbeta nära dem för att skapa smidiga inköpsprocesser. Det är viktigt att du snabbt kan ta till dig information och se mönster i data för att förbättra vårt inköpsflöde.
Tjänsten är en inledningsvis en konsultjänst på 1 år med god chans till förlängning.
Du erbjuds
- Utveckla dina kunskaper inom operativt inköp
- Vara en del av ett dynamiskt företag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera dagliga inköpsbeställningar från leverantörer och säkerställa att alla detaljer är korrekta.
* Uppdatera och underhålla avtal och leverantörskontakter.
* Skicka ordrar och följa upp leveranser för att säkerställa att allt går enligt plan.
* Delta i möten och samarbeta med andra nyckelavdelningar för att effektivisera inköpsprocessen.
* Analysera beställningsmönster och identifiera förbättringsområden.
* Arbeta med både taktiska och operativa inköpsfrågor, med ett stort fokus på noggrannhet.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna inom bygg, badhus eller vattenanläggning.
- Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt Excel.
- Erfarenhet av inköpssystem.
- Talar och skriver svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av inköpssystemet Visma Business.
- Studerar relevant utbildning.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
EnviroProcess är en nordisk koncern med bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Koncernen omsätter ca 450 mkr och antalet anställda uppgår till närmare 120 personer. EnviroProcess ingår i SKion Water Group och EnviroChemie GmbHs bolagsstruktur.
Med nordiskt huvudkontor i Kungsbacka är EnviroProcess Skandinaviens ledande totalleverantör till offentliga bad och leverantör av vattenbehandlings- och ozonlösningar inom industri och VA.
Läs mer om företaget här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231