OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköpsarbete och besitter en god förhandlingsförmåga med fokus på goda affärer? Är du en flexibel, lättlärd och problemlösande person som gillar utmaningar och vill arbeta i en global verksamhet? Då har vi på Adecco i Göteborg uppdraget för dig!
Om tjänsten
Som Operativ inköpare har du ett ständigt kostnadsfokus där du kommer att driva förhandlingar i syfte att hitta extra kostnadsbesparingar i befintliga prisavtal. Du kommer arbeta för att driva och säkerställa effektivitet över hela leverantörskedjan samt driva SCO-aktiviteter så som kostnadsworkshops och ta action på low performance suppliers etc. Ytterligare ansvar kommer vara att följa upp kontrakt och överenskommelser med leverantörer samt säkerställa implementation.
Du kommer att prognostisera kostnadsutveckling inom ditt ansvarsområfe samt hantera riskbegränsningar och krisaktiviteter. Vidare kommer du arbeta korsfunktionellt, föreslå socuringaktiviteter, hantera uppdateringar och rapportering.
I din roll som Operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att:
-Driva förhandlingar för att hitta extra kostnadsbesparingar i befintligt prisavtal.
-Driva supply chain optimization (SCO), (t.ex. cost workshops) low performance supplier activities etc.
-Följa upp kontrakt och överenskommelser med leverantörer och säkerställa implementation.
-Prognostisera kostnadsutveckling.
-Hantera riskbegränsningar.
-Regelbunden input till Sourcing Buyer/Supplier Host gällande supplier performance under produktionsfasen.
-Krossfunktionella aktiviteter.
-Föreslå resourcingaktiviteter om så behövs; driva aktiviteter relaterade till leverantörsbyte och säkerställa att sourcing-delen överlämnas på ett effektivt sätt till Sourcing Buyer
-Hand om vissa KPIs
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom inköp, supply chain, ekonomi eller teknik. Vi ser också att du har minst 1 års erfarenhet av inköpsarbete samt att du har en god förmåga att planera och driva ditt eget arbete och att leverera resultat enligt tidsplan. Eftersom du kommer att arbeta i en internationell miljö behöver du behärska det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Du som har goda förhandlingskunskaper och stort intresse för förhandlingssituationen kommer att trivas i denna roll!
Vidare ser vi att du är en person som motiveras av att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter. Du drivs att av hitta lösningar på problem och har ett effektivt arbetssätt. Vi ser också att du har hög integritet och en god samarbetsförmåga. Är du även resultatorienterad och gillar utmaningar är detta tjänsten för dig.
Viktigt för tjänsten är:
- Högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom inköp, supply chain, ekonomi eller teknik
- Minst 1 års erfarenhet som inköpare
- Att du är kommunikativ och gillar att nätverka och bygga goda relationer
- Flytande svenska och engelska
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Lisa Steffensen via tel: 073-684 72 34 eller mail lisa.steffensen@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Operativ inköpare | Operational Buyer | Purchaser | Purchasing | Buyer |Automotive
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147