OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår kund inom försäkringsbranschen söker vi nu en Operativ Inköpare. I rollen kommer det ingå att bland annat agera kundens kontaktpunkt i frågor som rör förfrågningar, leverantörer, kontrakt osv. inom konsultinköp. Den operativa inköparen kommer att vara en viktig del i kundens arbete för att säkerställa att processer och inköpsstrategi efterlevs. De dagliga uppgifterna innebär mycket kommunikation och dialog med vår kunds olika uppdragsgivare och utgöra ett stöd för dem i inköpsprocessen. Detta sker på plats (när det är möjligt) i kundens lokaler och i nära samarbete med kundens leverantörer. Den operativa inköparen kommer också att hantera de administrativa och operativa uppgifterna i samband med konsultinköp.
Exempel på arbetsuppgifter i rollen som Operativ Inköpare är:
- Koordinera konsultbehoven och fungera som en länk mellan kunden och leverantörerna
- Kvalificera förfrågningar i nära samarbete med uppdragsgivare
- Kvalificera inkommande offerter och presentera dem för uppdragsgivare
- Förhandla arvoden och villkor
- Skapa uppdragsavtal
- Se till att arvoden är i linje med marknaden
- Främja effektivisering och standardisering av processer, kategorier, villkor osv.
- Löpande stöd och hantering av uppgifter kopplat till inköpsprocessen
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb. Uppdraget kommer att utföras hos vår kund i Stockholm och du har anställning med anställningsvillkor hos JobBusters.
Kvalifikationer
- Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Minst gymnasial utbildning, gärna inom marknad och kommunikation.
- Erfarenhet av avtalshantering och förhandling från tidigare arbetsrollen.
- God kommunikativ förmåga.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Operativ Inköpare behöver du ha god kommunikationsförmåga, vara analytisk och kreativ i din problemlösningsförmåga. Du arbetar självständigt för att driva dina egna processer.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2021-04-01 och uppdraget är tidsbegränsat och förväntas löpa till och med 2021-09-30, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna omgående kommer prioriteras i urvalet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm