OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en utmanande och operativ roll inom inköp? Som operativ inköpare kommer du att vara nyckeln till vara spindeln i nätet och därmed säkerställa effektiva leveranser och kostnadseffektivitet. Om du är analytisk, noggrann och vill vara en del av ett globalt företag är detta rätt tjänst för dig!
Om företaget
GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll.
Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som Inköpare kommer att stödja direktupphandlingen hos GKN Aerospace i Trollhättan, främst med bearbetade och tillverkade delar. Rollen kräver både strategiska och operativa färdigheter tillsammans med hög förmåga att arbeta självständigt för att uppnå målen. Du kommer att ha nära samarbete med interna och globala intressenter som produktion och värdeflöden, strategisk planering, teknik och juridik.
Dina primära arbetsuppgifter som inköpare:
- Inköp av produktionsmaterial
- Hantera förändringar i efterfrågan och uppdatera leveransplaner till leverantörer
- Hantera prestanda hos dina leverantörer, inklusive leverantörsrelationer
- Delta i produktionsplanering för att säkra produktionskapacitet
- Övervaka leveranser
- Ansvarig för platsens upphandlingsförändringskontroll, exportkontroll och ITAR-uppfyllnad
- Uppfylla leverantörers krav enligt kontrakt
- Stödja utveckling och genomförande av strategier i samordning med globala leverantörer
- Ansvar för KPI: er såsom inköpsorder eftersläpning, lager, produktprisavvikelse och leverans i rätt tid
Din profil
Vi söker någon är intresserad av ett proaktivt arbetssätt med hög tekniskt innehåll. Vi ser gärna att sökande har följande egenskaper:
- Målmedveten och ha ett proaktivt arbetssätt
- Kan arbeta självständigt och inom team
- Kreativ både i tänkesätt och handlande
- Hög grad av flexibilitet för att anpassa sig till nya situationer
- Ha ett lean- och lösningsinriktat tillvägagångssätt
- Kundfokus och leverantörsrelationsskicklighet
- Gärna ingenjörsutbildning eller kandidatexamen inom teknik och/eller ekonomi
- Mycket goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt samt flytande svenska
- Behärskar MS Office-verktyg och SAP
- Kunskap om flyg- och rymdprodukter och teknologier är önskvärd
- 1-3 års erfarenhet från kommersiella uppdrag
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar GKN med Skill där du blir anställd hos Skill.
Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Vid eventuella frågor eller funderingar får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Hult, jennifer.hult@skill.se.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.