Operativ inköpare till global koncern

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Till en av våra kunder, en multinationell teknikkoncern söker vi nu en operativ inköpare.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Uppdraget innebär att ansvara för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder. Dessa finns till största delen internt i vår egen verkstad.

Som operativ inköpare ansvarar du för beställningar och leveranser från dina leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att du följer våra kunders behov och att du arbetar fokuserat för att leveranserna kommer i rätt tid.

Du arbetar aktivt med problemlösning på både kort och lång sikt och du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget.

Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.

Inköparens ansvar innefattar bl. a:

- Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
- Leveransbevakning
- Driva och leda Leverantörsmöten
- Leverantörsutveckling
- Materialplanering
- Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
- Processutveckling

Din profil:

Vi söker dig som Har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).

Som person är du utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
Är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du ska tåla stress.

Du tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt. Du tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.

Språkkunskaper: god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.

Meriterande är om du har arbetat med inköpsarbete samt har goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Maria Wallin och nås på 0763-20 81 77 eller på maria.wallin@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024