OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta som operativ inköpare och söker efter en ny utmaning? Då har du hittat rätt! Just nu söker vi en operativ inköpare till vår globala kund i Trollhättan! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Tjänsten sträcker sig fram ett år framåt.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Du kommer arbeta i ett team på 3st inköpare och 4st planerare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:
• Orderhantering och orderbevakning.
• Hantera det dagliga operativa flödet.
• Följa upp flödena och kommunicera med berörda intressenter, både internt (planering, gods, teknik produktion mm.) och externt (svenska och europeiska leverantörer).
• Arbeta för att bibehålla ett visst säkerhetslager samtidigt som du ska hålla ner kostnaden för svinn.
• Hantera viss reklamation och faktureringsattestering.
Vem är du?
Vi söker dig som är van att arbeta systematiskt samt gillar att samarbeta. I övrigt ser vi att du;
• Har minst ett par års erfarenhet av en liknande roll.
• Har goda kunskaper i SAP, Excel (Power Pivot) och Power BI.
• Högskoleutbildning inom logistik eller motsvarande.
• Behärskar engelska och svenska väl i tal och skift.
Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.