Operativ inköpare till globaltföretag

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Har du tidigare erfarenhet inom inköp se då hit! Just nu söker vi en Operativ inköpare för konsultuppdrag till ett globalt företag i Boxholm. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs. Uppdraget förväntas starta omgående för att pågå till hösten 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Operativ inköpare får du ett stimulerande och varierande inköpsjobb med många olika kontaktytor. Du kommer ansvarar du för att säkerställa materialförsörjningen från företagets leverantörsbas till deras fabrik i Boxholm.



Du kommer huvudsakligen ansvara för:
- Operativt inköp och materialförsörjning.
- Projektinköp till kundprojekt.
- Inköp/avrop av tjänster.
- Löpande Leveransbevakning.
- Att lägga in och uppdatera grunddata i affärssystemet och kalkylverktyg.
- Att uppgjorda avtal följs.
- Kvalitetsuppföljning tillsammans kvalitetsavdelning.
- Prestandamätning på leverantörer.
- Att bidra till att inköpsspecifika måltal uppnås, ständig processutveckling och effektivisering av operativt inköpsarbetet.

Din profil

För att kvalificera dig till rollen som Operativ inköpare söker vi dig med:

- Eftergymnasial examen inom teknik, logistik, ekonomi, teknik.
- Tidigare arbets-erfarenhet inom inköp, materialplanering, supply chain eller motsvarande områden
- Goda data och systemkunskaper. Goda kunskaper i Office-paketet (Outlook och Excel)



Vidare kommunicerar du obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift. Som person är du analytisk och målinriktad med ett strukturerat förhållningssätt för att lösa problem och leverera utifrån uppsatta mål.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86.

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024