Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen.

Om tjänsten:

Vi letar för kunds räkning efter en operativ inköpare som kommer driva tvärfunktionellt och strategiskt inköpsarbete i samarbete med företagets olika avdelningar och intressenter. Som inköpare har du ett övergripande ansvar för att planera och styra varuflödet; du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Du kommer ansvara för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning. 


Arbetsuppgifter:

* Orderhantering inklusive uppföljning och analys
* Följa upp sena leveranser samt klagomål
* Analysera och vidta åtgärder vid felaktigheter som rör inköp och fakturor
* Daglig kontakt med kunder och leverantörer
* Driva och utveckla inköpsprocessen
* Kategoristyrningsarbete
* Förhandla samt fastställa priser och villkor med leverantörer
* Bedöma och utvärdera prestation hos leverantörerna.
* Säkerställa att avtal och inköpsrutiner efterlevs


Kvalifikationer:

* Högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom inköp, supply chain, ekonomi, teknik eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig för uppdraget.
* Vi ser gärna att du minst har 1-2 års erfarenhet av en inköpsroll
* Goda kunskaper från olika affärssystem är meriterande
* Teknisk kunnighet och allmän IT-förmåga
* Kan arbeta i Excel obehindrat
* Kommunicerar flytande i tal och skrift på svenska och engelska


Om dig:
Vi söker dig som är en anpassningsbar och flexibel lagspelare. Det innebär att du är ödmjuk och villig att ta uppgifter från andra funktioner när det behövs. Vi ser gärna att du är noggrann, strukturerad, självgående och trivs att arbeta i ett högt tempo med flera ärenden igång samtidigt. Det är även viktigt att du tycker om att systematiskt kategorisera och att du har en god kommunikations- och förhandlingsförmåga när du har kontakt med kunder och leverantörer.
 
Intervju och urval sker löpande, så skicka in din ansökan omgående!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsbemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Stigbergsliden 5 B 41463 Göteborg
None

Postadress

Stigbergsliden 5 B
Göteborg, 41463

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024