OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.
Vår tro är att vi alla har en bonde i själen, och att hemodlat är vår tids stora jordbruksreform. Vår ambition inom Granngården är att skapa den bästa jordnära kundupplevelsen. Vi söker nu en operativ inköpare med passion för djur och trädgård till vårt jordnära logistikteam.
Uppdraget inom Granngården
Som operativ inköpare ansvarar du för det totala varuflödet inom ditt produkt-/leverantörsområde på logistikavdelningen. I tjänsten som operativ inköpare på Granngården ansvarar du bl.a. för att:
Planera, utföra och följa upp avrop till vårt centrallager samt butik
Ansvara för påfyllning av varor till butik
Följa upp lagernivåer på DC samt i butik
Ansvara för leveransbevakning samt avvikelsehantering och faktura-avvikelser kopplat till varuflödet
Tillse att rätt servicenivå upprätthålls enligt de fastställda nyckeltal vi arbetar med
Analysera, optimera och utveckla orderprocesser samt lagerstyrningsparametrar
Förse inköpsorganisationen med prognoser och uppföljningsanalyser
Säkerställa att leverantörer förstår och följer Granngårdens gällande varuflödesrutiner
Säkerställa processen för importflöde inom ansvarsområde
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som operativ inköpare bör du ha:
Eftergymnasial utbildning (minst 1 år eller 60 hp), med inriktning mot logistik, lagerstyrning, företagsekonomi eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet
God kännedom om försäljning och inköp, vi ser gärna att du har erfarenhet av detaljhandel
Erfarenhet av import utanför EU/EES
Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Axapta Dynamics alt. likvärdiga system
Erfarenhet av att arbeta i avropssystem – föredragsvis Relex
Goda kunskaper i Officepaketet
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är positiv, prestigelös och strukturerad. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina kollegor och samarbetspartners samtidigt som du är detaljorienterad och analytisk. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter. Att du är självgående och ansvarstagande är något vi tar för givet. Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord: Jordnära, Engagerade, Kundfokuserade och Vinnare.
Vi erbjuder
Ett vikariat med varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dig själv och kollegorna inom vårt koncept. Allt i ett välfungerande samarbete med positiva kollegor där du välkomnas av vår jordnära kultur!
Information och ansökan:
Tjänsten är ett vikariat för föräldraledighet och vi ser gärna att du startar snarast möjligt. Vikariatet sträcker sig tom slutet av september 2021. Tillträde sker enligt överenskommelse Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Nadine Olsén, chef operativt inköp på nadine.olsen@granngarden.se alternativt per tfn 040-31 32 55. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen, sista ansökningsdagen är dock den 25/5. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker via ansökningslänken nedan. Vi ser fram emot din ansökan!
För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss: https://granngarden.se/jobba-hos-oss