OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av operativt inköp samt är initiativtagande och kommunikativ. Vi söker nu en operativ inköpare, där projektledning ingår, till Harju Elekters nya anläggning i Västerås. Här får du möjlighet att vara med och forma rollen samt vara med från början i ett helt nytt team. Tjänsten är en konsultlösning med goda möjligheter till att bli övertagen av kund.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen som operativ inköpare kommer du vara övergripande ansvarig för hela leveranskedjan från beställning till leverans. Du kommer bland annat ansvara för hantering av inköp och leveranskontakter, att ritningar godkänns av kunden innan produktionsstart samt att skapa tillverkningsorder i Monitor. I dina arbetsuppgifter kommer det även ingå att koordinera interna resurser så som konstruktörer och montörer. Vidare ingår följande arbetsuppgifter och ansvar:
-Klarera den tekniska specifikationen med kunden.
-Ansvarar för att nödvändigt material finns på lagret eller köps in specifikt för projektet.
-Ansvarar för att säkerställa att nödvändiga egenkontroller utförs.
-Ansvarar för att klarera leveransdatum.
-Hantera fakturor gällande projektet och inköp.
-Rapportera sin arbetade tid i Monitor enligt tidrapporteringsrutinen.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha följande kvalifikationer:
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift-
- Goda kunskaper i Office- paketet
- Körkort B
- Avslutad gymnasieutbildning
Erfarenhet av projektledning samt truckkort är meriterande
Personlighetsmässigt behöver du vara initiativtagande och kommunikativ med förmågan att
självständigt planera och styra projekt. Du är ansvarstagande och kan strukturera dina pågående
processer. Vidare trivs du att arbeta tillsammans med andra, är prestigelös och lyhörd.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och
eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Tidigare erfarenhet av operativt inköp
Ansökan
Sker senast 18 juli, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt
innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Anna-Li Eklund, Konsultchef
Om företaget
Harju Elekter förser marknaden med väl genomtänkta och hållbara lösningar för elektrifiering och
automation. Målsättningen är att utvecklas till en av de ledande tillverkarna inom nämnda områden i
Norden och Baltikum. Harju Elekter erbjuder stationslöningar och anpassade produkter för
elektrifiering till elnätsbolag, industriella verksamheter, infrastruktur och större fastigheter. I
skrivandets stund byggs den nya anläggningen i Västerås på Tunbytorp med en total kontors- och
produktionsyta på cirka 6 000 m2. I Västerås kommer man att hantera centraler, ställverk, teknikhus
och fiberbodar. Anläggningen planeras vara klar i slutet av 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044