Operativ inköpare till ICA Sverige i Helsingborg!

Operativ inköpare till ICA Sverige i Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Vill du bli nästa inköpare för en av Nordens största aktörer inom dagligvaruhandeln? Nu har du chansen att bli en del av ett företag med med stora visioner och mål beträffande allt ifrån mat och hälsa till miljö och hållbarhet. Det här vill du inte missa!

OM TJÄNSTEN
ICA söker just nu en junior inköpare för ett vikariat på deras inköp och sortiment avdelning i Helsingborg. Du kommer att arbeta med varugruppen frukt & grönt där ditt främsta uppdrag är att, genom anskaffning av produkter till ICAs distributionsenheter, hålla en hög servicegrad gentemot butik och leverera bra kvalitet genom snabb omsättningshastighet. Du kommer bli en del av en mindre grupp som på daglig basis arbetar tillsammans mot högt uppsatta mål. För att lyckas i rollen måste du därav vara social och mycket målinriktad.

I rollen som inköpare för frukt & grönt på ICA är ingen dag den andra lik. Du kommer dagligen ställas inför situationer där du behöver göra strategiska bedömningar för att ta beslut, vilket kräver att du både är flexibel i ditt arbetssätt samt besitter hög prioriteringsförmåga. Som inköpsvikarie kommer du främst ansvara för det operativa arbetet där du har många gränssnitt och agerar spindeln i nätet.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos ICA. Tjänsten är ett heltidsvikariat och uppdraget kommer initialt pågå under 1 års tid.
Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Daglig behovsplanering av volymer
* Prisförhandla volymer och lägga order mot leverantör
* Löpande kontakt med leverantörer och ansvara för servicegraden mot butik
* Lageroptimering
* Öka lageromsättning och minimera svinn
* Ditt arbete kommer bli uppföljt på bruttovinst, servicegrad, svinn, lagerdagar och omsättning av volym


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen inom logistik eller ekonomi
- Är bekväm med siffror och tycker om att räkna
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift då du i arbetet kommer att kommunicera på både språken dagligen

Det är meriterande om du har
- Har tidigare kvalificerad arbetslivserfarenhet av liknande arbete; exempelvis tagit strategiska beslut eller förhandlat om priser
- Erfarenhet av arbete inom detaljhandeln
- Har arbetat med systemen LS, MAS, EMS, DCR eller liknande
- Har erfarenhet av Relex eller annat prognostiseringsverktyg

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Affärsmässig
- Resultatinriktad
- Problemlösande

Övrig information:
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, fram till årsskiftet med chans till förlägning
- Placering: Långebergavägen 100, Helsingborg
Information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ICAs verksamhet och vision här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2024
  • Ansök senast: 13 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024