Operativ inköpare till Inköp & Juridik på Danderyds sjukhus

Operativ inköpare till Inköp & Juridik på Danderyds sjukhus

Arbetsbeskrivning

Vårt anställningserbjudande

Då vår kollega kommer att gå på föräldraledighet söker vi nu en operativ inköpare på ca 15 månaders vikariat.

Idag är vi tre inköpare och föräldravikariatet sträcker sig fram till januari 2025. Du kommer vara placerad i en kunskapsintensiv omgivning där förståelse för kunder, leverantörer samt varor och tjänster är kärnan i arbetet. Inköpsverksamheten utvecklas just nu till att arbeta kategoristyrt.


Arbetsbeskrivning

Du ingår i ett team som består av åtta medarbetare och som präglas av engagemang, generositet och professionalism. Du rapporterar till chefen för Inköp & Juridik.

I rollen som operativ inköpare genomför du inköp från lokalt upprättade avtal samt ramavtal på ett affärsmässigt och kvalitetssäkrat sätt i enlighet med gällande regelverk. Du arbetar i nära samarbete med andra verksamheter inom Region Stockholm och har en stödjande roll till beställare utifrån inkommande inköpsbehov. Du bidrar till att säkerställa regelefterlevnaden på Danderyds Sjukhus AB.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Handlägga beställningar/ordrar i inköpssystemet ClockWork
- Vara ett stöd för verksamheten vid inköpsrelaterade frågor
- Fördela ärenden till handläggarna inom Inköp & Juridik

- Ta fram statistik till verksamheten och ansvara för att sammanställa den månatliga inköpsrapporten.


Kvalifikationer

Du ska ha:
- Eftergymnasial eller akademisk utbildning med inriktning mot inköp alternativt en KY-utbildning med inriktning mot inköp. Du kan också ha annan utbildning i kombination med dokumenterad inköpserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet som inköpare
- God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och i skrift.
- God samarbetsförmåga och förståelse för service.

Det är meriterande om du har:
- Dokumenterad erfarenhet från arbete inom redovisning och fakturahantering.


Personliga egenskaper

Eftersom vi är en liten verksamhet ska du vara beredd på att utföra arbetsuppgifter inom inköpsverksamhetens hela arbetsområde, d.v.s. att arbeta med operativt- likväl som strategiskt inköp, avrop, avtalsförvaltning, e-beställningar samt systemadministration kopplad till inköpssystemet m.m.

Du ska vara självgående och tycka om att arbeta både självständigt likväl som i nära samarbete med andra. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, med många olika uppdrag och ärenden parallellt. Du tycker om att bygga relationer, är ansvarstagande och serviceinriktad.

Du förväntas att kontinuerligt hålla i utbildningar som verksamheten ansvarar för samt att aktivt delta i utvecklings- och förbättringsarbete.

Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

Vi är en rökfri arbetsplats. 

Inköpsfunktionen arbetar fysiskt på plats både på Danderyds sjukhus AB men även på andra enheter inom Region Stockholm. Distansarbete från hemmet är inte vanligt förekommande då verksamheten behöver inköpare fysiskt på plats.  

Ansökan

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan tillsammans med personligt brev och CV så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Vid rekrytering av medarbetare till verksamhet som kan komma att hantera barn och/eller ungdomar upp till 18 år tar vi utdrag ur belastnings- och misstankeregistret inför eventuell anställning.



Om Danderyds Sjukhus



Danderyds Sjukhus AB är ett av Sveriges största akutsjukhus och tillsammans med BB Stockholm norra Europas största förlossningsklinik. Danderyds Sjukhus AB är ett helägt bolag inom Region Stockholm. Sjukhuset grundades 1922 som Stockholms läns centrallasarett i Mörby och namnändrades 1964 till Danderyds sjukhus. Här bedrivs universitetssjukvård fördelat på tolv verksamhetsområden och nio stödfunktioner. Hos oss arbetar omkring 4500 medarbetare och vi tar emot 2000 studenter varje år.



Kompetenta och engagerade medarbetare, tillsammans med ett öppet arbetsklimat, arbetsglädje och en god arbetsmiljö är avgörande grundstenar och en förutsättning för att vi ska kunna erbjuda patienterna en god vård. https://www.ds.se/



Om verksamheten



Danderyds sjukhus ekonomiavdelning består av cirka 40 personer och är uppdelad på tre enheter; Enheten för Inköp & Juridik, Redovisningsenheten och Controllerenheten. Ekonomiavdelningen ska genom ett välutvecklat och professionellt stöd underlätta för verksamhetsområdena att bedriva en sjukvård av bästa möjliga kvalitet för patienter inom de områden som sjukhuset arbetar för.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb

Sammanfattning

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024