Operativ inköpare till inköpsstöd

Operativ inköpare till inköpsstöd

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej!
Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Om företaget
SWEDAVIA
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

Dina arbetsuppgifter
Vi på Clockwork söker nu en operativ inköpare till vår kund Swedavia på Arlanda. Tjänsten är på heltid och startar direkt efter årsskiftet och pågår till 2022-03-31 med möjlighet till förlängning. Till en början krävs daglig närvaro hos Swedavia på Arlanda, därefter finns möjligheten att arbeta på distans ett par dagar i veckan.

Som operativ inköpare till inköpsstöd kommer dina primära uppgifter vara orderläggning flygplansspecifika av varor och tjänster mot ramavtal i IFS 10. Du kommer även arbeta administrativt i IFS 10, agera support till beställare och inköpssamordnare inom organisationen, samt genomföra mindre direktupphandlningar under 100 000 sek.


Din profil
Vi söker dig med en gymnasieutbildning med arbetserfarenhet, eller eftergymnasial utbildning inom inköp eller ekonomi. Du ska även ha erfarenhet av orderläggning. Har du kunskaper i affärssystemet IFS är detta meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person ser vi att du är serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande. Du bör vara strukturerad samt prestigelös och trivas med att stötta organisationen. Vi tror även att du har ett positivt tänk och ett proaktivt arbetssätt.

Vi kommer lägga stor vikt i dina personliga egenskaper för detta uppdrag.

Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Uppland AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 23 december 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024