Operativ inköpare till internationell kund i Ludvika!

Operativ inköpare till internationell kund i Ludvika!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av operativt inköp? Är du en driven och strukturerad person som motiveras av att arbeta i nära samarbete med kollegor och kunder? Då är det dig vi letar efter! Vi söker just nu en operativ inköpare för uppdrag hos vår internationella och välkända kund i Ludvika. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till mitten av november, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du att ansvara för inköp av material enligt teknisk specifikation, pris, leveransschema och villkor. Du ser vidare till att inköpsaktiviteterna anpassas till företagets inköpspolicy och rutiner. Du kommer även arbeta med att söka, identifiera och kvalificera nya leverantörer i nära samarbete med relevanta avdelningar samt leverantörskvalitets- och teknikspecialister.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Beställa material enligt ERP
• Bevaka inleveranser
• Uppföljning och dokumentation av leverantörsleveranser och det inköpta materialet
• Aktiv interaktion med leverantörer för att säkerställa att leveranser sker enligt schema
• Samordning med Project Supply Chain Managers och Category Managers


Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som operativ inköpare söker vi dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom yrket. Har du även en relevant utbildning lägger vi ett extra öga på dig. Du ska även ha tidigare erfarenhet av inköp i ERP.

För att passa in i rollen som inköpare är du driven och tar initiativ för att arbeta proaktivt. Du trivs att arbeta i nära samarbete och interaktion med kollegor, kunder och leverantörer och har goda kommunikationsförmågor. Vi ser även att du arbetar strukturerat, är lösningsorienterad och har en god förmåga att se helheten. Då vår kund arbetar internationellt och har engelska som koncernspråk, är goda kunskaper i engelska ett krav.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 27 augusti 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024