OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Operativ inköpare på service. Det här uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en modern, internationell och framåtsträvande teknisk miljö.
Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs med goda möjligheter till förlängning!
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker en Operativ inköpare till Service. Supply Chain Management består av funktionerna Logistik, Sälj- och Verksamhetsplanering, Taktiskt/operativt samt Strategiskt inköp. Din utmaning består av att förmedla kravspecifikationer med avseende på inköpsrelaterade frågor till våra leverantörer. Du ansvarar för att säkerställa att våra interna såsom externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Du ansvarar för ett inköpsområde och har ett nära samarbete med de strategiska inköparna. Du kommer att vara länken och den naturliga kontaktytan mellan marknadsteamen, Serviceverkstaden, projektledning, konstruktion och dina operativa inköpsområden.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
- Analysera det tekniska och kommersiella ”scope of supply”.
- Genomföra RFQ analyser.
- Administrera beställningar, hantera ordererkännanden, fakturering och leveransbevaka.
- Leverantörsförhandlingar (koordinering med ansvarig för avtalen)
- Proaktivt följa upp och rapportera leverantörens leveransförmåga.
- Stödja och samarbeta med såväl taktiska som strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling i Finspång.
- Medverka i det strategiska inköpsarbetet exempelvis kostnadsreduktionsaktiviteter och delta i tvärfunktionella inköpsteam.
- Aktivt medverka i arbetet med att effektivisera våra processer.
Din profil
Krav;
- Relevant högskoleutbildning (KY utbildning, logistikprogrammet) eller motsvarande.
- Goda språkkunskaper i engelska.
Meriterande;
- Tidigare erfarenhet från inköp eller kommersiellt arbete.
- Kunskap i SAP R/3 är meriterande.
Vi lägger även stor vikt vid social kompetens med hög nivå av kundfokus både externt och internt. Du har lätt för att samarbeta över funktionsgränserna och inom inköpsfunktionerna. Ett resultatorienterat arbetssätt med starkt driv är viktigt. Till sist är det även viktigt med affärsmannaskap och en förmåga att kunna se helheten.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer att presentera kandidater löpande för kunden. Tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningadag.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se
073-925 25 86
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84