Operativ inköpare till Konecranes i Markaryd

Operativ inköpare till Konecranes i Markaryd

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Lernia Bemanning en operativ inköpare till Konecranes i Markaryd. Det är en inhyrning som inledningsvis förväntas sträcka sig över hela 2023. Det kan eventuellt finnas möjlighet till förlängning och övergång till vår kund.
Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Vi har under många år varit engagerade i att förbättra effektivitet och prestanda för företag i alla slags branscher. Och vi har gjort det genom att kontinuerligt tillhandahålla lyftutrustning och tjänster som människor litar på. På Konecranes tror vi på att den bästa kundupplevelsen skapas av våra medarbetare, som erbjuder våra kunder lyftutrustning och service som lyfter deras affärsverksamhet. Vi gör allt med passion och drivkraft. Detta gör Konecranes till en unik arbetsplats.

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi en engagerad och driven medarbetare till vårt operativa inköp. Du kommer ingå i ett team som ansvarar för operativt inköp mot våra leverantörer.

• Behovsanalyser
• Offertförfrågningar
• Prognoser och leveransplaner
• Inköp och leveransbevakning
• Delta vid utveckling av rutiner inom avdelningen
• Driva eller medverka i olika förbättrings- och effektiviseringsprojekt
• Uppdatera och underhålla affärssystem

Profil och bakgrund
För att trivas hos oss tror vi att du har en god kommunikationsförmåga är ansvarsfull, strukturerad & självgående.

• Teknisk eller ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå
• Produktkännedom och/eller erfarenhet från liknade arbete är meriterande
• Erfarenhet från arbete i MPS-miljö (SAP är meriterande) och MS Office
• Goda språkkunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande
• IT-kunskaper inom logistik

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning / Heltid, dagtid / Markaryd

Tillträdesdag
Omgående, enligt överenskommelse.

Information
Ansökan redan idag via www.lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

19 november 2024