Operativ inköpare till kund Hälsingland

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vårt mål är att vara Norrlands bästa bemanningsföretag!

Konsultia är specialister på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.

Genom att erbjuda en bra arbetsmiljö, spännande uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter arbetar vi för att vara branschens attraktivaste arbetsgivare. Hos oss är människorna vår viktigaste tillgång.

Konsultia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Det innebär att du som anställd har schyssta villkor. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön samt pension och försäkringar. Dessutom får alla våra anställda friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Konsultia är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.
Vi brinner för industrijobben i Norrland och känner stolthet för den närvaro vi erbjuder våra kunder. Våra kontor finns etablerade i Skellefteå, Robertsfors, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Borlänge och Bollnäs. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se


Om kundföretaget
Konsultia söker nu en Operativ Inköpare till en av våra kunder i Hälsingland. Hos vår kund får du stimulerande arbetsuppgifter och bedriver inköpsatrbetet både självständigt och team.

Rätt person ges goda utvecklingsmöjligheter och anställning hos kunden efter provanställning.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Operativ inköpare kommer du att ha arbeta med inköp på befintliga avtal, inklusive registrering och bevakning av leveransprocessen. Du har kontinuerlig kontakt med leverantörer gällande order, leverans, fakturering, avvikelser och övriga dagliga frågor gällande inköpsprocessen.

Vidare kommer du att utveckla nya och befintliga leverantörer och skapa och analysera beslutsunderlag till förhandlingar och avtal.
Du kommer att arbeta med att se över leveranssäkerheten och initiera förbättringsåtgärder i samarbete med leverantörerna och arbetar löpande med att förbättra arbetssätt och rutiner. Du hanterar också produktdata, leverantörsinformation och följer upp nyckeltal.

Du är navet mellan produktion och produktionsplanering.

Din profil
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi, logistik och gärna YH examen inom inköp eller annan likvärdig utbildning. Du har tidigare erfarenhet av inköpsarbete. Har du erfarenhet av arbete inom tillverkningsindustrin, så är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som person är du strukturerad, kommunikativ, noggrann och analytisk. I ditt arbete arbetar du affärsinriktat och resultatorienterat. Det ställs höga krav på dig i din roll så du måste vara driven och van att ta eget ansvar.

Du talar och skriver svenska och engelska i tal och skrift obehindrat samt har goda kunskaper i Office-paketet. B-körkort är ett krav.

Övrig information
Senaste ansökningsdag är 26 februari 2017. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag. Mer information kan ges av Hakan Mol hakan@konsultia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Widmark

Martin Ene

Andreas Widmark
072-517 26 12
Martin Ene

Andreas Widmark
0725172612
Andreas Widmark
072-5172612
Hakan Mol

Andreas Widmark
072-5172612
Hakan Mol
072-5172614
Martina Hallberg
070-517 26 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsultia AB Umeå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 februari 2017

Besöksadress

Järnvägsallén 3, Umeå
None

Postadress

Järnvägsallén 3
Umeå, 90328

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024