Operativ inköpare till kund i Örebro

Operativ inköpare till kund i Örebro

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven inköpare som vill ta nästa steg i karriären? Vi letar efter dig som vill komma till en tjänst med högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö. Vill du också komma till ett team som präglas av stort engagemang och nära samarbete, sök då tjänsten som Inköpare redan idag!

I rollen som Inköpare kommer du arbeta för att nå uppställda mål för kostnad, kvalitet, leveranssäkerhet och överenskomna förbättringar. Du handlägger den dagliga kontakten med leverantören, och ska även kunna genomföra enklare upphandlingar.
Du kommer ansvara för att arbetet bedrivs i enlighet med de ramar, riktlinjer, rutiner och arbetssätt som gäller inom företaget.

Som Inköpare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära:
- Ansvara för orderläggning och orderbekräftelser.
- Leveransbevakning och uppföljning av leveranser samt löpande dialog med leverantörer.
- Prognosarbete och optimering av lagernivåer.
- Uppdatera och underhålla inköpsparametrar i affärssystemet.
- Fakturaavstämning och hantering av fakturor.
- Serva interna funktioner med inköp- och leveransrelaterad information.
- Arbeta med ständiga förbättringar samt delta i förbättrings-, förändrings- och utvecklingsprojekt.

Personprofil
För att passa i rollen som Inköpare behövs en akademisk examen. Meriterande är även tidigare arbete med inriktning mot inköp. Framför allt är du en nyfiken ”do:er” som trivs i ett högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna tjänst är resultatorienterad med stark drivkraft och trivs med frihet under ansvar.

Vidare drivs du att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete, men även att ta action operativt då det krävs i samarbete med kundansvariga och leverantörer. Som person är du analytiskt lagd och trivs bra med att arbeta med korrelerande arbetsuppgifter.
Vi söker dig som trivs med att ta eget ansvar i ditt arbete och som vill komma till ett företag där ditt eget engagemang är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö och du lär dig snabbt nya uppgifter.

Meriterande med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevant område. Du har god datavana och administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, Visstidsanställning med god chans till förlängning
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Om PerformIQ
Rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Olle Ivarsson på 076-133 55 29. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024