OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs i en internationell arbetsmiljö? Är du målinriktad och har och ett resultatorienterat förhållningssätt för att lösa problem och nå uppsatta mål?
Då är detta tjänsten för dig!
Om företaget:
Vi söker nu en driven och resultatorienterad individ för en spännande roll som operativ inköpare till ett välkänt företag i Västerås.Som operativ inköpare kommer du att spela en viktig roll för att säkerställa materialtillgänglighet och förbättra prestanda från global leverantörsbas till företaget i Västerås.
Du kommer att vara anställd som konsult initialt under ett år, med betydande möjlighet att bli övertagen av kunden på lång sikt. Startdatum är i januari.
Arbetsuppgifter:
Som operativ inköpare kommer du att:
• Skapa relationer och effektiva samarbeten med leverantörer för att säkerställa en sömlös materialflödesprocess.
• Genom att aktivt övervaka och hantera materialleveranser förebygga både kort- och långsiktiga brister och garanterar materialtillgänglighet.
• Nära samarbete med produktionsplanering och försäljning för att justera materialtillgängligheten enligt produktionens behov och kundkrav.
• Arbete med leverantörsbas för att säkerställa pålitliga leveranser och öka kapaciteten för att möta både prognostiserad marknads- och produktionsefterfrågan.
• Kontinuerligt utvärdera och optimera leverantörsprestanda genom noggrann övervakning och samarbete för att uppnå bästa möjliga resultat.
• Genom att leda och implementera handlingsplaner tillsammans med leverantörer arbeta aktivt för att förbättra leverantörsleveransprestanda och materialtillgänglighet.´
• Effektivt hantera och utveckla materiallagret för att upprätthålla en balans mellan flexibilitet, materialtillgänglighet och lageromsättning.
Kvalifikationer:
• Arbetslivserfarenhet inom inköp/försörjningskedja/materialplanering eller relaterade områden. Gärna från tillverkningsindustrin.
• Civilingenjör, ekonomi, logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• God kommunikations- och presentationsförmåga på både svenska och engelska.
• Kunskaper i MS Office, Excel och SAP.
Personliga egenskaper:
Vi värdesätter egenskaper som:
• Stark analytisk förmåga och ett resultatorienterat förhållningssätt för att lösa problem.
• Lagspelare med hög samarbetsförmåga.
Observera att intervjuer kommer att genomföras löpande, så vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Om Adecco
Adecco är en del av det multinationella företaget Adecco Group. Adecco Group är en av världens ledande leverantörer av HR-lösningar och ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Som konsult hos oss får du möjligheten att arbeta hos flera av våra spännande kunder och varje dag utveckla dig själv och dina kompetenser. Ta chansen att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss på Adecco!
Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Hjerdt via alexandra.hjerdt@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Inköpare, operativ, Västerås, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147