OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Mitsubishi Electric.
Om företaget:
Mitsubishi Electric är ett marknadsledande företag inom värmepumpar och luftkonditionering för bostäder, kontors- och industrilokaler. Dem tillverkar och säljer elektroniska produkter och system med en mängd olika användningsområden och tillämpningar. Med innovationer och banbrytande teknik bidrar de till samhällets utveckling och förenklad vardagstillvaro världen över. Mitsubishi Electric har 11 filialer i Europa och från kontoret i Sverige marknadsförs och säljs klimatprodukter på marknaden i både Norden och Baltikum. Mitsubishi Electrics varumärke kännetecknas av nyskapande produkter av hög kvalité med lång livslängd. De befinner sig i en stark tillväxtfas i Sverige och vill nu förstärka sitt team med en operativ inköpare.
Arbetsuppgifter:
I rollen som operativ inköpare ansvarar du tillsammans med ditt team över hela inköpsflödet. Du arbetar med både interna och externa kontakter samt samarbetar med redan etablerade leverantörer i Europa och Asien. Vidare arbetar du med inköp av produkter och reservdelar till värmepumpar och luftkonditionering för bostäder, kontorslokaler och industrilokaler.
Övergripande arbetsuppgifter:
• Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer
• Leveransbevakning och säkerställa hemtagning av produkter och reservdelar
• Aktiviteter inom lagerstyrning
• Register- och materielunderhåll
• Prisuppdatering i SAP enligt underlag
• Kontroll av fakturor mot beställningar för att identifiera prisavvikelser
• Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Ett par års arbetslivserfarenhet inom inköp
• Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana samt administrativ förmåga
• Meriterande med erfarenhet av inköpsplanering och SAP
För att vara framgångsrik i rollen som operativ inköpare ser vi att du är en driven och målmedveten person som är flexibel och tycker om att komma med förbättringsförslag. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetssituationer och hjälpa till där det finns behov. Vidare är du stresstålig och lösningsorienterad samt tycker om att arbeta administrativt i olika system. Du arbetar noggrant och strukturerat och kan därför enkelt prioritera det som ska göras. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs i samarbete med andra. Du är även analytisk och har förmågan att förstå hela flöden och processer.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Sollentuna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund