Operativ inköpare till Mitsubishi Electric i Sollentuna

Operativ inköpare till Mitsubishi Electric i Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en målmedveten person med ett driv framåt till vår kund Mitsubishi Electric i Sollentuna som är en världsledande aktör inom värmepumpar & luftkonditionering för bostäder, kontorslokaler och industrilokaler!

Vår kund Mitsubishi är ett marknadsledande företag inom tillverkning och försäljning av elektroniska produkter och system för en mängd olika användningsområden och tillämpningar. Med innovationer och banbrytande teknik bidrar de till samhällets utveckling och förenklad vardagstillvaro världen över. Organisationen har en mängd filialer i Europa och från kontoret i Sverige marknadsför och säljer man klimatprodukter på marknaden som utgörs av både Norden och Baltikum.

Mitsubishis varumärke kännetecknas av nyskapande produkter av hög kvalité med lång livslängd. De befinner sig i en stark tillväxtfas i Sverige och vill nu förstärka sitt team med en Inköpare. Som Inköpare har du kontakt och samarbetar med redan etablerade leverantörer i Europa och Asien. Du assisterar med månatliga inköp och skaffar fram rätt material.

Arbetsuppgifter

-Inköp av produkter och reservdelar från fabriker och externa leverantörer

-Leveransbevakning och säkerställa hemtagning av produkter och reservdelar

-Aktiviteter inom lagerstyrning

-Register- och materielunderhåll

-Prisuppdateringar i SAP enligt underlag

-Skapa nya produktnummer i SAP

-Kontroll av fakturor mot beställningar för att identifiera prisavvikelser

-Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen

Det här erbjuder vår kund:

- Tjänstepension ITP1 pensionslösning.

- Friskvårdsbidrag 5000 sek/år

- Anställda förmånsbeskattas

- Sjukförsäkring och sjukvårdsförsäkring

- Hälsoförsäkring

- Som anställd hos Mitsubishi Electric har du möjlighet att köpa företagets produkter till reducerat pris

- Trygghetsförsäkring vid arbetsskada

- Tjänstegrupplivförsäkring

- Omställningsavtal

Kvalifikationer och Personliga Egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från inköp. Du är en van administratör med förmåga att lära dig nya arbetsområden snabbt och effektivt. Du tycker om att planera och arbeta strukturerat och har ett driv framåt.

Du arbetar organiserat och har ingenting emot att följa befintliga arbetsrutiner. Du är kommunikativ och trivs med att vårda affärsrelationer över tid då många kontaktytor ingår i rollen. Det är även viktigt att du tycker om att jobba i affärssystem. Tidigare vana av SAP är en fördel, men inget krav.

På inköpsavdelningen arbetar du i team med kollegor. Arbetskulturen präglas av prestigelöshet, samarbetsvilja och öppenhet. Det finns möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan i denna roll.

Intervjuer och urval sker löpande.

Direktrekrytering

Tillsättning: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Sollentuna (Möjlighet att jobba hemifrån hybrid 2 dagar i veckan)

Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår Konsultchef Ellinore Pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se.

Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 7 oktober 2023

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024