Operativ Inköpare till MTR i Eskilstuna

Operativ Inköpare till MTR i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

MTR söker nu en Operativ Inköpare med fokus på analys, planering och samarbete över olika avdelningar. I denna roll kommer du att ansvara för att säkra rätt volymer av material i rätt tid och bidra till ständiga förbättringar inom företagets inköps- och logistikprocesser. Läs vidare för att få veta mer om denna spännande möjlighet!

OM TJÄNSTEN

I rollen tillämpas viss flexibilitet där du förväntas arbeta från kontoret 3 dagar/veckan med möjligheter till arbete på distans 2 dagar/vecka. Som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga ansvarsområden bestå av följande:


* Materialplanering och Beställning: Analysera behov och beställa material för aktuell produktion.
Kontrollera klassning och kategori på artiklar samt bevaka lagernivåer för optimal kapitalbindning.
Säkerställa att produktionen får rätt volym av material i rätt tid.
* Registervård i ERP-system: Ansvara för registrering av nya artiklar och underhåll av befintliga i enlighet med gällande rutiner.
* Följa upp Materialleveranser och Leverantörer: Bevaka och säkerställa att leveranser ankommer enligt plan till huvudlagret.
Hantera leverantörsrelationer och delta vid externa leverantörsaudits vid behov.
* Dokumentation och Revisioner: Ta fram och hantera dokumentation vid försändelser och interna/externa revisioner.
Agera sakkunnig vid revisioner av verksamheten.
* Fakturahantering och Avvikelsehantering: Kontera och attestera leverantörsfakturor.
Hantera och utreda avvikelser i samarbete med kollegor och tvärfunktioner.


Detta uppdrag är ett långsiktigt konsultuppdrag via Academic Work. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal och skrift
- Har eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller teknik.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av inköpsarbete
- Har god kännedom om ERP-system och Excel

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Analytisk
- Noggrann
- Snabblärd

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2024
  • Ansök senast: 27 februari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024