Operativ Inköpare till Navtor Nautic AB, Göteborg

Arbetsbeskrivning

NAVTOR är ett drivande bolag när det gäller innovativa e-navigeringslösningar och en totalleverantör av navigationsprodukter och tjänster för sjöfarten. Varje dag strävar vi efter att göra livet enklare för navigatörer, och säkrare, tydligare och effektivare för redare och deras operatörer. NAVTORs huvudkontor ligger i Egersund, Norge med dotterbolag belägna i Singapore, Japan, Sverige, Storbritannien, USA, Indien, Danmark och Tyskland.

Pappersprodukter är fortfarande en viktig del inom navigation. Det svenska dotterbolaget NAVTOR NAUTIC levererar sina kunder ett komplett utbud av sjökort, publikationer och alla typer av nautisk utrustning. Bolaget omsätter 80 miljoner kronor och har 13 anställda med kontor i Västra Frölunda, Göteborg. www.navtor.com

Vi söker nu dig som vill arbeta på inköpsavdelningen i ett expansivt företag i sjöfartsbranschen. Företagets ambition är att digitalisera våra produkter och tjänster så långt som möjligt, och i det arbetet behöver vi nu fler nya kollegor. Hoppas du vill bli en av oss!

Om rollen
Som operativ inköpare kommer du att ansvara för att utföra löpande inköp av navigationsprodukter till fartyg där du administrerar och säkrar våra planerade inleveranser. Du jobbar i nära samarbete med både leverantörer och övriga kollegor på företaget för att säkerställa optimering, leverans och varuflöde. I rollen ingår även att ha god produktkännedom och ett viktigt uppdrag blir att vara med och utveckla digitaliseringen framåt.

Du kommer du ha 13 kollegor på kontoret och du hittar oss i Västra Frölunda. Detta är en direktrekrytering om en heltidstjänst och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Några av dina arbetsuppgifter

• Administrera och säkra våra planerade inleveranser tillsammans med berörda avdelningar
• Utföra löpande inköp
• Kontakt med leverantörer
• Koordinera prognoser med inköp
• Säkerställa varuflöde över både vårt lokala och externa lager
• Leveransbevakning
• Registervård och artikeladministration
• Delaktig i digitalisering

Om dig
Vi tror att du har utbildning inom inköp eller ekonomi, alternativt motsvarande erfarenhet och gärna har jobbat minst något år med operativt inköp. Du talar och skriver svenska och engelska flytande och har goda IT kunskaper, främst Excel och ett plus är om du arbetat i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV (Navision). Som sökande till denna tjänst är du som person noggrann, strukturerad och analytiskt lagd. Din positiva inställning gör att du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med övriga kollegor. Du får en trygg arbetsplats i ett expansivt företag som är i framkant inom sin bransch där du får möjlighet att utvecklas. Sist men inte minst får du härliga kollegor som stöttar och hjälper varandra och har kul på tillsammans på jobbet!

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar NAVTOR Nautic med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, karin.kvist@jerrie.se

Sista ansökningsdag är den 22 juni, men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 21 juni 2022

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024