OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en van inköpare som har förmågan att bygga värdeskapande relationer med leverantörer? Inspireras du av att nå uppsatta mål och att i en samarbetsdriven organisation bidra till att hitta nya vägar framåt? Då är det här rätt tjänst för dig.
Om rollen
På Paragon Nordic utvecklar och tillverkar vi produkter för våra kunders varumärken inom områden som hårvård & styling, hud & personal care, solskydd, hushållsprodukter, maskinunderhåll och färg. Inköpsteamet ansvarar för att säkerställa förpackningskomponenter och ingredienser till den produkttillverkning som sker vid våra tre produktionsanläggningar.
Som operativ inköpare hanterar du de dagliga inköpen med redan upphandlade leverantörer av såväl standardprodukter som specialanpassade delar. Du är en viktig kugge när vi framställer nya spännande produkter och beprövade favoriter till butikshyllor och webbshoppar!
I arbetsuppgifterna ingår:
Inköp av material och kemiska råvaror baserat på planerade behov
Orderläggning, fraktbokning och bevakning/uppföljning av inleveranser
Hantering av specifikationer och original/korrektur/färgprover
Hantering av leverantörsreklamationer
Fakturaattestering
Kommunikation med kundansvariga, produktutvecklare, regulatoriska experter, produktionsledning och lager
Att tillsammans med övriga operativa och strategiska inköpare i teamet vidareutveckla inköpsprocesserna och samarbetet med leverantörer
Registervård
Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning, med tillträde snarast.
Vi söker dig
Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning eller några års erfarenhet från liknande arbete. För att lyckas i rollen behöver du:
Vara strukturerad och kunna hålla igång flera inköpsdialoger parallellt
Ha en god ekonomisk förståelse och kunna göra kostnadsberäkningar
Vara snabb att lära dig nya digitala system
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska
Som person har du ett naturligt driv och tar egna initiativ. Du är flexibel, kan snabbt göra en analys av läget vid förändrade förutsättningar och utforska alternativen för att säkra att inköp görs till rätt pris och att kunden kan få sin produkt i tid. Din sociala kompetens hjälper dig skapa goda samarbeten med leverantörer och kollegor runtom i företaget.
Om oss
Paragon Nordic är en av Nordens största aktörer i branschen. Vi har funnits i mer än 65 år och vuxit till att idag bestå av ca 200 anställda på tre orter; Vallentuna och Eket i Sverige och Skarnes i Norge. Hos oss är miljö- och hållbarhet hjärtefrågor och ett ansvar vi alla tar. Det gäller på egen planhalva såväl som produkterna vi skapar till våra kunder, bland vilka du hittar såväl starka indievarumärken som multinationella bolag.
Hos oss får du kollegor med många olika ursprung och utbildningsbakgrunder och vår approach är att gemenskapen tar oss framåt. Vi delar med oss av kunskap, tar vara på initiativförmågan och kraften hos alla som jobbar i bolaget och är måna om att bevara vår härliga atmosfär.
Vi vet att livet består av mer än jobb och som del av Paragon Nordic får du förutsättningar att kombinera ett utvecklande jobbliv med ett välfyllt hemmaliv. Som anställd har du också förmåner som företagshälsovård, friskvårdsbidrag och massage. Företaget är medlem i Innovations- och kemiindustrierna i Sverige (IKEM) för att ge alla anställda trygga villkor genom kollektivavtal.
Vi ser fram emot att lära känna dig!