Operativ inköpare till Permascand AB

Operativ inköpare till Permascand AB

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en internationell miljö och vara med på vår expansiva resa?? Då ska du söka tjänsten som Operativ inköpare till Permascand.
Vi söker nu en operativ inköpare som trivs i en produktionsorienterad miljö. Som operativ inköpare kommer du att arbeta i vårt inköpsteam och ha kontakter med produktion och konstruktion, samt marknad. I arbetsuppgifter ingår att:
· Verkställa anmodade köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom skriftlig inköpsorder.
· Infordra, granska och bedöma offerter, samt förhandla och välja leverantör och därefter utföra skriftliga beställningar.
· Bevaka ordererkännanden och utföra leveransbevakning för att säkerställa leveranser.
· Upprätthålla register över beställt, ordererkänt och mottaget material.
· Hantera reklamationer och garantiärenden, samt föra statistik över dessa.
· Kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser och i samband med detta bevaka företagets intressen.
· Hantera tvister inom ramen för gjorda köp.
· Registrera och uppdatera leverantörsbedömningar och leverantörs-värderingar.

Kvalificering och personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Då arbetet innehåller en hel del administration behöver du vara strukturerad och noggrann. Du kommer ha många kontakter både internt och externt och därför är det viktigt att du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta.
Vi söker dig som:
• Har relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
• Har förståelse för grundläggande avtalsvillkor
• Trivs i produktionsmiljö och har ett intresse för teknik
• Har god datorvana och goda kunskaper inom Officepaketet
• Uttrycker dig obehindrat i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är ansvarsfull, flexibel, initiativtagande, teamorienterad och positiv. Meriterande är om du har arbetet i affärssystemet Monitor och har goda kunskaper i Excel.
Tjänsten avser anställning hos Permascand, omfattning heltid med placering i Ljungaverk.
Goda pendlingsmöjligheter med tåg finns samt flexibla arbetstider.
Ansökan
Vill du arbeta i ett spännande och expansivt bolag, så ansök omgående, dock senast 2021-10-06.
Urval sker löpande så ansök redan i dag!
För ytterligare information kontaktar du Camilla Smidt, Purchasing Manager på 070-228 7576 alt. Lena Oskarsson Engberg, HR manager på 076-495 1730.


Om Permascand AB
Permascand är en oberoende högteknologisk tillverkare av elektrokemiska lösningar baserade på egenutvecklade katalytiska beläggningar för miljöteknikapplikationer. Med ett kundinriktat fokus har bolaget levererat elektroder och eftermarknadstjänster till en mängd olika branscher i 50 år. Permascand har sitt huvudkontor i Ljungaverk där bolaget driver forsknings- och utvecklingsverksamhet, teknikutveckling och produktion. Bolaget har även kontor i Göteborg och Vancouver, Kanada och har totalt ca 120 anställda.
För mer information, besök: www.permascand.com
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionsavdelningschef Ricard Svensson
070-2582601.
Sitemanager Christine Ahnlund
076-109 81 30
Produktionsavdelningschef Jan Ekblad
070-258 35 60
HR-generalist Cecilia Hallstensson
0691-35521

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PERMASCAND AKTIEBOLAG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 6 oktober 2021

Postadress

BOX 42
LJUNGAVERK, 84010

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024