OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje år besöker vi 80 000 kunder, utbildar 60 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.
www.presto.se
Presto Brandsäkerhet AB grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. Vi är ca 800 medarbetare och finns på 74 platser i Norden. Genom helhetslösningar, utbildningar och abonnemangstjänster skapar vi brandsäkra miljöer för små och stora företag i hela Norden.
Är du redo att ta steget in i en spännande roll där du kan påverka och förbättra vår inköpsverksamhet?
Vi söker en erfaren inköpare som kan hjälpa till att utveckla och förbättra vårt operativa inköpsförfarande samtidigt som du aktivt ansvarar för att genomföra inköp. Du kommer att spela en central roll i vårt företags framgång genom att säkerställa att vi har rätt produkter till rätt pris och kvalitet.
Ansvarsområden
* Utföra operativa inköp av enligt fastställda riktlinjer och krav.
* Bygga och upprätthålla starka relationer med leverantörer för att säkerställa konkurrenskraftiga priser och leveranstider.
* Förhandla avtal och övervaka leverantörsprestationer för att säkerställa att de uppfyller våra kvalitetsstandarder och krav.
* Import och förtullning av varor med ansvar för att arbete följer den upprättade processen
* Ansvar för att ta fram statistik och underlag för import inom EU.
* Driva förbättringsinitiativ inom operativt inköp, inklusive processoptimering, kostnadsbesparingar och leverantörsutveckling.
* Samarbeta nära med interna intressenter, såsom produktutveckling och produktion, för att säkerställa att inköpsbehoven uppfylls i tid och med hög kvalitet.
Som en del av ditt ansvar kommer du också att registrera nya leverantörer och artiklar i vårt affärssystem samt justera innehållet i vårt artikel- och leverantörsregister. Genom att ta beslut om lagernivåer för material och komponenter kommer du att bidra till en smidig och effektiv inköpsprocess.
Kvalifikationer
* Minst 3 års erfarenhet av operativt inköp eller en liknande bransch.
* Gedigen kunskap om inköpsprocessen, inklusive förhandling, leverantörsutvärdering och avtalsförvaltning.
* Erfarenhet av att utveckla och genomföra förbättringsinitiativ inom operativt inköp.
* Starka analytiska och problemlösningsfärdigheter.
* Förmåga att arbeta självständigt och i team.
* God kommunikations- och förhandlingsförmåga.
* Utbildning inom inköp, försörjningskedja eller liknande område är meriterande.
* Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Din kompetens och noggrannhet kommer också att vara värdefull när det gäller att välja kemikalier med minsta möjliga miljö- och hälsoeffekt, samtidigt som du beaktar funktion och pris. Du kommer att ansvara för inköp av komponenter och handelsvaror som är nödvändiga för vår verksamhet och se till att ordererkännande och leveranser bevakas på ett proaktivt sätt
Om du brinner för att skapa resultat, är driven och har en stark analytisk förmåga, då är detta en möjlighet för dig att göra verklig skillnad i vår organisation. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och arbeta tillsammans för att skapa framgångsrika inköp och leverantörsrelationer.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Presto Brandsäkerhet AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Servicechef Erik Onken
010-4520130
Servicechef Tommy Ravinale
010-45 20 201