OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Rekal.
Om företaget:
Rekal har sedan 1987 försett professionella användare inom storkök, restauranger, hotell och sjukvårdssektorn med rengörings- och desinfektionssystem. Idag är de ett av Sveriges ledande företag i branschen med ca 80 anställda och huvudkontor i Gnesta. Rekals kompetens och miljöinriktning har fört dem till en position som marknadsledande leverantör till offentlig sektor och Rekal har även en hög tillväxt och snabb framfart på marknader inom privat sektor.
Rekals värderingar är: Resultat, Engagemang, Kvalitet, Action och Laganda.
Arbetsuppgifter:
I rollen som operativ inköpare har du en viktig i roll i bolaget. Ditt primära arbetsområde är orderläggning av produkter och material genom avrop mot existerande avtal. Du bokar transporter, bevakar beställningar och leveranser och följer upp leverantörsavvikelser. Dialog och kontakt med leverantörer sker på både svenska och engelska. Internt samarbetar du aktivt med andra funktioner i syfte att optimera verksamhet och lagernivåer och har flera kontaktytor angående sortiments- och artikelfrågor, ledtider och tillgänglighet.
Du tillhör ett inköpsteam på tre personer, potentiellt fler på sikt, med ansvar att driva inköp framåt. Inköpsverksamheten utvecklas och det finns goda möjligheter för dig att utveckla rollen, att ta dig an nya arbetsuppgifter och ett utökat inköpsansvar. Kontoret är beläget i Gnesta men det finns möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Orderläggning av produkter och material
• Bokning av transporter och bevakning av beställningar och leveranser
• Interna och externa kontakter
• Registrering och uppföljning av leverantörsavvikelser
• Uppläggning av artiklar i affärssystemet
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Tidigare erfarenhet av operativt inköp eller motsvarande utbildning inom relevant område
• God förståelse för lager-, order- och godsflöden
• Affärsmässig med kunskap om totalkostnad
• Flytande svenska och engelska, i tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel/Office365
• Meriterande med erfarenhet av affärssystemet Dynamics NAV /Business Central
För att lyckas i rollen som operativ inköpare hos Rekal tror vi att du som person är öppen för förändringar och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Du ser möjligheter i förändringar och räds inte nya utmaningar. Du är strukturerad och har lätt för att ta egna beslut och göra egna prioriteringar. I rollen som inköpare har du kontakt med många personer dagligen och tar gärna initiativ till dialog och samtal. Du är en lagspelare som bidrar med nya idéer för gruppens och organisationens framgång.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Gnesta
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund