OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en operativ inköpare till Revent International i Upplands Väsby.
Varmt välkommen till ett marknadsledande exportföretag, där stor andel av produktionen sker under eget tak! Vill du arbeta på ett företag med ansvar för indirekta materialinköp i en spännande roll? Har du ett teknikintresse och tidigare erfarenhet inom inköp? Bra! Vi söker dig som vill vara en del i vår fortsatta utveckling framåt. Hos oss får du arbeta på ett företag med kunder över hela världen och med en historia som sträcker sig över 70 år tillbaka i tiden. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med kompetenta kollegor och kunder i ett företag som är marknadsledande inom sitt område. Idag har Revent International AB återförsäljare i ca 50 länder över hela världen. Revent International AB vill att du ska må bra och känna dig trygg på din arbetsplats, så självklart erbjuder de kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag.
Doften av nybakat bröd på arbetsplatsen är dessutom mer regel än undantag!
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare arbetar du med den operativa inköpsprocessen. Du kommer att hantera och arbeta med företagets samtliga inköp av direkt material.
Arbetet sker via hela inköpsledet från att lägga inköpsorder till att följa upp och leveransbevaka att inköpsorder ankommer i rätt tid.
Du arbetar på ett strukturerat och kostnadseffektivt sätt tillsammans med inköpschef.
Kontakt med leverantörer sker dagligen på både svenska och engelska. Rollen innefattar även stora kontaktytor internt där problemlösning och effektiviseringar är centrala delar.
Vidare är du med och bidrar till effektiviseringar och förbättringar i inköpsprocessen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Inköp mot inköpsförslag och ramorder
• Leveransbevaka och följa upp ordererkännande
• Arbeta med avvikande leveransdatum för att försörja produktion så effektivt som möjligt
• Daglig kontakt med leverantörer
• Driva och delta i förbättringsarbeten inom inköpsledet
• Uppdatera affärssystemet med korrekt information
Värt att veta
Rollen är placerad i Upplands Väsby och är en heltidstjänst med start så snart rätt person kan vara på plats. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Våra förväntningar
Du har eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi och det är meriterande om du har arbetat med operativt inköp i några år, gärna med teknisk inriktning. Det är även meriterande om du har arbetat med LEAN och drivit förbättringsprojekt. Då du kommer att ha många kontakter, både i Sverige och internationellt, behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person är du självgående, driven, lösningsorienterad och har ett strukturerat arbetssätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07