Operativ inköpare till Saab

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett stort och omväxlande företag med en bred produktportfölj? Vi söker en Operativ inköpare som vill arbeta i framkant! Konsultuppdraget är initialt sex månader, men det finns goda möjligheter till förlängning.

Om företaget

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter

I rollen som Operativ inköpare kommer du att arbeta med icke-metalliska material såsom komposit och gummi. Du kommer att ingå i ett team med en strategisk inköpare och ytterligare operativa inköpare. Den strategiska inköparen har huvudansvaret för leverantörer medan den operativa inköparen förväntas ha artikelansvaret. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att arbeta med olika produkter och projekt, lägga beställningar, leveransbevaka, skicka ut förfrågningar samt arbeta i affärssystemet IFS. Löpande arbetar du även med många olika kravställare, men främst produktionen och utvecklingsavdelningen. Rapportering kommer ske till närmsta linjechef eller projektledare.

Din profil

För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du har;
• Relevant utbildning inom inköp eller arbetslivserfarenhet
• Två-tre års erfarenhet inom operativt inköp
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal och skrift

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap. Meriterande är att ha arbetat i affärssystemet IFS. Vi lägger stor vikt vid dina tidigare erfarenheter inom yrket samt personliga egenskaper. Som person krävs det att du är en flexibel teamspelare som tar eget ansvar och har lätt för att bygga relationer då du samarbetar många olika personer. Det breda kontaktnätet gör att vi gärna ser att du har förmågan att växla mellan olika uppgifter, har en god kommunikation och är affärsmässig. Du har även ett strukturerat arbetssätt och trivs med ordning och reda omkring dig.


Ansökningsförfarande

Urvalet och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.industrikomeptens.se redan idag!

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvariga rekryterare Josefine Kindahl, josefine.kindahl@industrikompetens.se eller Jessica Jacobsson, jessica.jacobsson@industrikompetens.se

Väl mött med din ansökan!


Om oss

Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024