OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med inköp i en dynamisk och internationell miljö? Om du även trivs i en kommunikativ roll och vill vara en del av Saabs inköpsfunktion så har vi rollen för dig! Vi söker nu en erfaren operativ inköpare till Saab Aeronautics i Linköping.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Du blir en del av Aeronautics verksamhetsområde, som ansvarar för att utveckla, producera, marknadsföra, sälja och supporta flygande plattformar, såsom Gripen och T-7.
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare kommer du tillhöra avdelningen som ansvarar för anskaffning av tjänster och material för produktionen både internt och externt på Saab. I rollen kommer du ingå i ett inköpsteam och ansvara för dina egna produktområden och supporta sektionen med inköpstöd. Dina arbetsuppgifter omfattar upprättande av inköpsorder baserat på behov från sektionen samt leveransbevakning och returhantering med ett tätt samarbetar med inköpskvalitet och strategiska inköpare.
I rollen ingår det även att skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris då avtal saknas samt uppdatera affärssystem med ledtider och pris etc. Saab arbetar kontinuerligt med kostnadsbesparingar och affärsmässighet, vilket också kommer vara en del av arbetsuppgifterna. Arbetet är både stimulerande och utmanande med ett omfattande kontaktnät både internt och externt, där Saab erbjuder kompetenta och supporterande kollegor i en miljö som bidrar till personlig utveckling.
Din profil
För att trivas i rollen är du kommunikativ som person och har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i team och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis. Utöver externa kontakter i leverantörsgränssnittet kommer du även att interagera med många internt, vilket innebär att man måste göra sig familjär med Saab processer.
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom relevant område, några års erfarenhet från inköpsarbete och är väl förtrogen med leverantörsmarknaden och dess problem och möjligheter. Det är meriterande med kunskap i system som ERP, Qlick Sense och/eller Officepaketet (ffa Excel). Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska
Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.