OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en operativ inköpare på jakt efter nästa steg i karriären? Har du dessutom erfarenhet av sourcing och/eller inköp? Då kan detta vara något för dig!
Saab växer och söker nu en operativ inköpare för att stärka inköpsorganisationen. Vi söker dig som är en kommunikativ, noggrann och driven lagspelare och redo för en spännande och utmanande tjänst! Låter detta lockande? Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.
Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet.
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare på Saab kommer du ingå i ett team inom kategorin egendesignad mekanik. I din roll har du ansvar att säkerställa leverans av planerade behov till vår produktion, som kännetecknas av en stor projektinriktning. Du kommer att vara en del av ett team som köper material både för prototyper och mindre serietillverkning av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer höga krav på kvalitet, flexibilitet, teamwork och snabba åtgärder från både leverantörer och inköpare. Dina viktigaste gränssnitt, förutom självklart leverantörerna, kommer att vara planering och olika projektavdelningar.
Dina löpande uppgifter kommer huvudsakligen att vara följande:
• Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov
• Beställning och leveransuppföljning
• Skaffa en kostnadsuppskattning
• Kontinuerlig återkoppling till kundchefer och uppföljning av leverantörer
• Flödesoptimering
Din profil
För att lyckas och trivas hos oss tror vi också att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målbilden. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv inställning.
Vi tror att du har erfarenhet av arbete inom inköp eller sourcing, helst som operativ inköpare. Du bör trivas i ett högt tempo i en produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp i leveranskedjan. Du bör också kunna driva arbetet självständigt för att säkerställa god leveransprecision.
Har du relevant utbildning inom området och/eller en bakgrund inom mekanik är detta meriterande. Starkt meriterande för tjänsten är dock om du har kunskap i affärssystemet IFS. Då det förekommer en del resor i tjänsten är körkort B ett krav.
Eftersom Saab Surveillance genomgår en stor organisationsförändring behöver du kunna vara dynamisk och göra korrekta avvägningar även när alla instruktioner och gränssnitt inte är helt klara.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess har Saab valt att samarbeta med Skill. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning direkt på Saab.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på mejl: olivia.rogo@skill.se
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.