Operativ Inköpare till Saab

Operativ Inköpare till Saab

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Saab är en innovativ leverantör av flygplanssystem och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Medarbetarna på Saab har ett gemensamt uppdrag att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle genom att bygga jaktflygplan, undervattensteknik, avancerade vapensystem, cybersäkerhet eller toppmoderna flygledningssystem.Nu söker vi en Operativ Inköpare till Saab.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden I din roll som operativ inköpare har du ansvaret för att säkerställa leverans av planerade behov till deras produktion, som präglas av stort projektfokus. Du kommer att vara en del av ett team som köper in material för både prototyper och mindre serier av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer höga krav på kvalitet, flexibilitet, samarbete och snabba åtgärder från både leverantörer och inköpare. Dina viktigaste kontaktytor, förutom leverantörerna, kommer att vara planering och olika projektkontor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov
- Orderläggning och leveransbevakning
- Inhämta kostnadsuppskattningar
- Kontinuerlig utveckling av leverantörers KPI med en situationsanpassad metod, till exempel rotorsaksanalyser av sena order
- Löpande återkoppling till kundansvariga och hantering av leverantörsuppföljningar
- Flödesoptimering

Vi söker dig som är kommunikativ, noggrann och driven lagspelare med över 3 års erfarenhet inom supply eller sourcing, gärna som operativ inköpare.
Du bör trivas i en dynamisk produktionsmiljö och ha en god förståelse för de faktorer som styr inköp i Supply Chain. Du bör också kunna driva leverantörsaktiviteter självständigt för att säkerställa god leveransprecision.För att lyckas och trivas hos Saab tror vi att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan konsten att agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målet. Du behöver vara ansvarstagande, proaktiv och ha en positiv attityd.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Linda Connbo och nås på 0707950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




#LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2024
  • Ansök senast: 15 september 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024