Operativ inköpare till Saab

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Vi söker en inköpare inom området Professional Services till Saabs inköpsteam. Inköpsavdelningen består av 28 personer som arbetar med strategiskt och operativt inköp i olika sortiment. Avdelningen säkerställer att företagets leverantörsbas tas tillvara för att skapa så mycket värde som möjligt. Du kommer att ingå i koncerninköp, Group Procurement som i huvudsak ansvarar för upphandling av varor och tjänster som betecknas som icke produktingående (IP) såsom exempelvis resor, inredning, konsulter IS/IT och fastighetsprojekt m.m. Ditt arbete kommer huvudsakligen innebära inköp av konsulter. I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för löpande mindre prisförhandlingar, förvalta avtal men också medverka i anskaffningsprocessen och lägga beställningar. Du kommer att upprätthålla leverantörsrelationer. Arbetet sker i nära samverkan med Saabs kunder på andra koncernfunktioner samt affärsområden och marknadsområden.

Din profil
Vi söker dig som har:
- Tre- fem års erfarenhet inom operativt inköp
- Relevant utbildning inom inköp
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i såväl tal och skrift
- Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess och därmed krav på svenskt medborgarskap.
- Meriterande är att ha arbetat i affärssystemet IFS.

För att lyckas i rollen som inköpare måste du ha ett stort intresse för inköpsarbete, vara drivande, kunna hantera många interna och externa kontakter samtidigt. Dittt arbete ska präglas av gott affärsmannaskap och vi ser att du är en strukturerad person som trivs med ordning och reda omkring dig.


Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.industrikompetens.se redan idag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linda Strandman, 013 32 94 13.

Lycka till med din ansökan.

Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024