Operativ inköpare till Saab

Operativ inköpare till Saab

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I rollen som inköpare på Saab kommer du att arbeta med inköp av mekanik vars huvuduppgift är att ansvara för inköp enligt inköpsprocessen och företagets behov, främst mot produktionen. Du kommer också att arbeta med Saabs inköpsstrategi, inköpsberedning och leveransbevakning. Rollen innebär även arbete med de administrativa uppgifterna gällande inköp, leverans, reklamation samt underlag för fakturering.

Rollen som operativ inköpare innebär ett tätt samarbete med strategisk inköpare men även avdelningarna kvalité, produktion samt leverantörer. Så vi ser att du trivs i en kommunikativ roll och värdesätter kollegor och teamwork.

Om företaget
Saab är världsledande inom avancerade träningssystem och utbildningsmaterial för försvar och säkerhetssektorer. Saab erbjuder dig en kreativ arbetsmiljö och just nu befinner sig företaget i en expansiv fas och behöver rekrytera nya medarbetare. Huvudkontoret för Saab Training Systems ligger i Huskvarna med 350 anställda, bolaget i sin helhet består av 700 medarbetare.

Som operativ inköpare arbetar du på plats på kontoret i Huskvarna och ingår i inköpsavdelningen tillsammans med ett team på 15 medarbetare.
Inledningsvis kommer du få en introduktion av kollegor som kommer stötta och introducera dig så du blir en del av gemenskapen samt blir trygg i din roll och de olika arbetsområdena. Du ges möjlighet att utvecklas både i en spännande roll och ett spännande företag.


Din profil
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess därför krävs svenskt medborgarskap och vi kommer att göra en säkerhetsprövning på våra kandidater.

Skallkrav:
- Lägst YH-utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi
- Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
- Högre utbildningsnivå
- Kunskap och erfarenhet av affärssystem
- Tidigare arbetslivserfarenhet av inköp
- Erfarenhet av mekanik

För den här tjänsten lägger vi stor vikt på din personlighet. Vi söker dig som är driven, noggrann och flexibel. Du har förmågan att strukturera och fördela ditt arbete för att skapa en så jämn beläggning möjligt, samtidigt som du är duktig på att prioritera rätt.

I den här rollen krävs det att du kan ta mycket eget ansvar och har drivet att själv skaffa dig den informationen som du behöver för att lösa din uppgift. Vi ser att du är en lösningsorientrad och självgående person men samtidigt förstår du värdet av kollegor och samarbete.

Vi ser att du är öppensinnad, kreativ och har förmågan att se helheter. Du är en positiv person som vill bidra och utvecklas på din arbetsplats ihop med dina kollegor.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Januari, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 6 mån med möjlighet till förlängning
Placering: Huskvarna
Lön: Enligt överenskommelse

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2020
  • Ansök senast: 27 december 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Inköpare bygg åt kund

Inköpare bygg åt kund

25 oktober 2024

Inköpare

Inköpare

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024