Operativ inköpare till Saab Aeronautics!

Operativ inköpare till Saab Aeronautics!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer?
Då kan du vara rätt person för vår kund. Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start 2023-02-01 och sträcker sig 1 år framåt, med chans till förlängning!

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vi söker en operativ inköpare till Saab´s inköpsorganisation inom Special Mission & Regional Aircraft för arbete i en internationell miljö. Som operativ inköpare inom Special Mission & Regional Aircraft supporterar du företagets projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter. Du blir en del av ett tvärfunktionellt leverantörsteam tillsammans med strategiskt inköp, inköpskvalité och design för att säkerställa långsiktig leverantörssupport. Avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika program och projekt inom Saab.

Den här rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av leverantörerna. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantör genom samarbete, en bra dialog och leverantörsutvärdering.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen ingår varierande uppgifter kopplade till inköpsarbetet. Du kommer bland annat ansvara för:
- Inköp av material utifrån inkommande inköpsbehov
- Lägga inköpsorder och leveransbevaka
- Hantera exportkontrollfrågor
- Tillsammans med strategiskt inköp och inköpskvalité, utvärdera och förbättra leverantörsprestanda
- Identifiera, utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta organisationens framtida behov
- Ta en aktiv roll i att utveckla avdelningen framåt


Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet av operativt inköp, även gärna utbildning som kvalificerad inköpare eller motsvarande. Du behärskar engelska och svenska flytande, både i tal och i skrift. Erfarenhet av IFS affärssystem samt ett tekniskt intresse/kunskap är en merit. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Som person är du engagerad och lösningsorienterad. Du är trygg i din förmåga att bygga relationer, både internt och med leverantörer. För att lyckas och trivas i rollen bör du vara prestigelös, ansvarstagande, ha en hög känsla för service och ha en positiv attityd.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024