OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer, kan du då vara rätt person för oss. Vi söker en operativ inköpare till vår inköpsorganisation inom Special Mission & Regional Aircraft för arbete i en internationell miljö.
Om företaget
Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.
Special Mission and Regional Aircaft (SMRA), en del av affärsområde Aeronautics inom Saab, levererar avancerade flygplansmodifkationer, service och integrerade supportlösningar för en kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela dess livscykel. SMRA är just nu i en intensiv fas med flera Special Mission och civila leveransprojekt. Vår affärsenhets mål är att upprätta och supportera våra kunders kapabilitet för att operera och underhålla system i världsklass, så som GlobalEye, SK60, Saab 340 och 2000.
Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom Special Mission & Regional Aircraft supporterar du våra projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter. Du blir en del av tvärfunktionella leverantörsteam tillsammans med strategiskt inköp, inköpskvalité och design för att säkerställa långsiktig leverantörssupport. Avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika program och projekt inom Saab.
Rollen innebär att:
• Inköp av material utifrån inkommande inköpsbehov
• Lägga inköpsorder och leveransbevaka
• Hantera exportkontrollfrågor
• Tillsammans med strategiskt inköp och inköpskvalité, utvärdera och förbättra leverantörsprestanda samt kvalificera leverantörer
• Identifiera, utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta organisationens framtida behov
• Ta en aktiv roll i att utveckla avdelningen framåt
Den här rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av våra leverantörer. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantör genom samarbete, en bra dialog och leverantörsutvärdering.
Din profil
Du har tidigare inköpserfarenhet, gärna som operativ inköpare, är engagerad och lösningsorienterad. Du är trygg i din förmåga att bygga relationer, både internt och med leverantörer. För att lyckas och trivas hos oss, bör du vara prestigelös, ansvarstagande, ha en hög känsla för service och ha en positiv attityd. Du behärskar engelska flytande, både i tal och i skrift. Erfarenhet av IFS affärssystem samt ett tekniskt intresse/kunskap är en merit.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är ett konsultuppdrag med goda förutsättningar för att få en anställning på Saab.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Frida Jakobsson, frida.jakobsson@skill.se
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.