Operativ inköpare till Saab Aeronautics!

Operativ inköpare till Saab Aeronautics!

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer?
Då kan du vara den vi söker. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig 12 månader framåt, med chans till förlängning!

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vi söker en operativ inköpare till Saab´s inköpsorganisation inom Aeronautics för arbete i en internationell miljö. Som operativ inköpare supporterar du företagets projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter. Du blir en del av ett tvärfunktionellt leverantörsteam och kommer att arbeta tätt tillsammans med både projektledare och ingenjörsteam inom Aeronautics och säkerställer en långsiktig leverantörssupport. Avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika program och projekt inom Saab.

Den här rollen innebär ett helhetsansvar från inköpsorder, offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av leverantörerna. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantör genom samarbete, en bra dialog och leverantörsutvärdering.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen ingår varierande uppgifter kopplade till inköpsarbetet. Du kommer bland annat ansvara för:
- Inköp utifrån inkommande inköpsbehov
- Lägga inköpsorder och leveransbevaka
- Offerera och förhandla med leverantörer
- Hantera returer
- Attestering av fakturor från leverantörer
- Identifiera, utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta organisationens framtida behov
- Ta en aktiv roll i att utveckla avdelningen framåt


Vem är du?
Vi söker dig med några års erfarenhet av operativt inköp, även gärna utbildning som kvalificerad inköpare eller motsvarande. Du behärskar engelska och svenska flytande, både i tal och i skrift. Erfarenhet av IFS affärssystem samt ett tekniskt intresse/kunskap är en merit. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Som person är du engagerad och lösningsorienterad. Du är trygg i din förmåga att bygga relationer, både internt och med leverantörer. För att lyckas och trivas i rollen bör du vara prestigelös, ansvarstagande, ha en hög känsla för service och ha en positiv attityd.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024